Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first:

  • Legalizace/cyklostezka U Plynárny

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Bylo by dobré legalizovat/zcyklostezkovat tento úsek chodníku, po kterém vede návrh cyklotrasy A32. Vytvořilo by se tak legální řešení trasy, kde by cyklista na vzdálenost 1,4 km nemusel do vozovky (od Bauhausu až sem).

    Chodník je málo frekventovaný, oproti trasování na vozovce řádově bezpečnější.

    Please sign in to vote.
  • Cesta Měchenice - Klínec (Bojov) podél železnice

    Created by Jan Fiala (Kalimero) // 1 thread

    Z Měchenic vede údolím Bojovského potoka železnice. Je tam i lesní cesta, zarostlá, se 4 brody. Jedná se o úsek 1 km z chatové osady na konci Měchenic k železniční zastávce Klínec ( https://mapy.cz/s/kokagarupa ). 

    Navrhuji cestu upravit na mlatovou, doplnit jednoduché lávky přes potok; případně v nové trase podél kolejí, tím se eliminují brody. Odtud již existuje sjízdná cesta podél potoka Korábka k vesnici Klínec k existující cyklotrase.

    Toto spojení má velký potenciál jako rekreační výjezd z Prahy do oblasti Mníšku pod Brdy, bez nutnosti šplhat na Cukrák. V současné době je sice nutné jezdit do Měchenic přes Oleško a Davli (most U Remagenu), ale po realizaci lávky ze Skochovic půjde o atraktivní trasu.

    Please sign in to vote.
  • Cyklostezka Opatovská – legalizace, zřízení přejezdů apod.

    Created by muhl // 1 thread

    V koridoru ulice Opatovská by mohla vzniknout atraktivní cyklostezka, jež by mnohým posloužila jako bezpečná a komfortní alternativa k průjezdu ul. Opatovská v HDP, kde člověk jedoucí na kole sdílí prostor se silným provozem IAD a MHD. Navrhovaná cyklostezka by dle mého návrhu využívala stávajících chodníků a cest, často málo využívaných, v blízkosti Opatovské, čímž by se výrazně snížily náklady na realizaci takového řešení.

    Cyklostezka by začínala poblíž křižovatky Opatovská x Chilská, kde by plynule navazovala na cyklotrasy vedoucí ke stanici metra Opatov a do Kateřinek, případně na plánovanou cyklostezku do MČ Šeberov atd. Z tohoto bodu by stezka pokračovala v dopravním režimu C9 – smíšené stezky pro chodce a cyklisty až po křižovatku Opatovská x Křejpského. V mnou navrženém nejpřímějším trasování by bylo potřeba na tomto křížení zřídit sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty; taktéž by bylo nutné vyasfaltovat cestičku k tomuto křížení ze západní strany. Ze strany východní, kde se nachází autobusová zastávka Ke Kateřinkám, navrhuji k ohledu na cestující MHD vyasfaltovat krátký úsek stezky pro cyklisty za přístřeškem zastávky; prostor tam na to ostatně je.

    Od zmíněné autobusové zastávky by cyklostezka pokračovala po existující cestě k poliklinice Opatovská, která by se v ideálním případě vyasfaltovala, jelikož současný povrch je nevyhovující – viz Google Street View či ortofoto, a od jízdy na kole by odrazoval. Křížení výjezdu a nájezdu k poliklinice Opatovská bych řešil zřízením dvou sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty (dále jako „přechodopřejezd“). Od polikliniky by cyklostezka pokračovala v režimu C9 po chodníku až k existujícímu přechodu u bus zastávky Metodějova. Zde bych vzhledem k velkému počtu chodců navrhoval realizaci přejezdu pro cyklisty přimknutému k přechodu pro chodce, což by vyžadovalo stavební úpravu. Stavební úprava by se dala s vůli zkoordinovat s plánovanou demolicí lávky procházející přímo nad tímto místem.

    Za jediný podstatnější problém mého řešení považuji vedení stezky v oblasti zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu), kde je možným rizikovým bodem prostor mezi sloupkem zastávky a starým přístřeškem + panely "na výlep reklamy". Problém by se dal do budoucna vyřešit nahrazením a přesunutím dotčeného přístřešku MHD, nad rámec zrušením nadbytečné panelové stěny.

    Od „problémového místa“ stezka pokračuje v režimu C9 až po křížení s ulicí Bohúňova, kde by bylo nutno zřídit „přechodopřejezd“. Směrem na východ od ul. Bohúňova navrhuji trasování po existujících chodnících v režimu C9, zde se jedná o cca 400 m dlouhý nepřerušovaný úsek v jižním koridoru Opatovské, až po křížení s cyklotrasou A21 a ul. Novomeského, jež by stezka překonávala „přechodopřejezdem“.

    Pokračovaní vedení cyklostezky navrhuji po málo využívané cestě v jižním koridoru ul. Opatovská v délce cca 250 m. Tento čtvrtkilometrový úsek by byl přerušen křížením Bajkonurské formou „přechodopřejezdu“. Odsud by se krátce pokračovalo po cestě v režimu C9 za bus zastávkou Háje, aby se předešlo střetům s cestujícími. V místech schodiště u bus zastávky by se cyklostezka přimkla k cestě v délce cca 300 m končící křižovatkou Opatovská x Mendelova. Zde bych uvažoval zřízení dvou „přechodopřejezdů“, aby mohla stezka přejít do příznivějšího severního koridoru Opatovské, kde by byla cca 350 m nepřerušovaně vedena po existujícím chodníku, s výjimkou křížení Nešporovy, jež by bylo nutno změnit v „přechodopřejezd“. Cyklostezka v tomto úseku mj. kopíruje budoucí vedení cyklotrasy A22 dle cyklogenerelu hl. m. Prahy.

    Shrnutí, co by bylo potřeba:

    • legalizace cca 2,4 km chodníků a cest
    • vyznačení devíti sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty + jednoho přejezdu pro cyklisty přimknutého k přechodu pro chodce (Metodějova lávka) – z čehož jsou vyžadovány jen dvě stavební úpravy!
    • vyasfaltování nových cest v délce cca 80 m – viz výše zmíněné řešení zastávky Ke Kateřinkám a návaznosti
    • + optimálně vyasfaltovat cca 100 m nekvalitní cesty vedoucí od zastávky Ke Kateřinkám k poliklinice Opatovská
    • + optimálně přesunout a nahradit stávající přístřešek zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu)

    Please sign in to vote.
  • Nebezpečný úsek A24

    Created by Mr. Petr // 1 thread

    Velmi nebezpečný úsek A24 mezi Štěrboholy a Dubčí vedený v HDP.

    Existuje zde pozemkově prijatelná alternativa pro vybudování chráněné cyklostezky mezi stávající A44 a Štramberskou ulicí podél jižní strany rybníka.

    Please sign in to vote.
  • Křižíkova: přebytečná značka "cyklisto sesedni z kola"

    Created by jbohac // 0 threads

    Na Křižíkově cca u čísla domu 31 je směrem do centra značka "cyklisto sesedni z kola" spolu se žlutou tabulkou naznačující, že cyklotrasa vede po chodníku.

    Přitom ale před nějakou dobou byla cedule zákaz vjezdu sundána, a cyklisté nahnáni na chodník až úplně těsně před křižovatkou s ulicí Prvního pluku. Na ulici je dokonce až těsně před křižovatky cyklopiktokoridor. Tato, zřejmě zapomenutá, cedule cyklistovi zakazuje po něm jet.

    Please sign in to vote.
  • X-231 od VIVO Hostivař na A233

    Created by Vaclav Lexa // 1 thread

    Napojení mezi stezkou pro chodce a cyklisty od ulice Matttioliho a Vivo Hostivař a cyklostezkou A233 není nijak řešena a je zde zákaz vjezdu mimo dopravní obsluhu a pro kola nevyhovující povrch seilné vrstvy štěrku do kterého se kola s uzšími koly boří a jízda je nepříjemná až nebezpečná (v případě brždění nebo zatáčení). Navrhuji zde doplnit zákazovou značku dodatkovou značkou mimo kol a upravit průjezd tak, aby se dalo projet v obou směrech na kole.

    Navíc si zde udělalo parkoviště SK Hostivař. Přitom mají legální vyasfaltované parkoviště o kus dále, které ale oplotili a zamknuli. V době tréninků na hřišti zde parkuje velké množství aut a přijíždí / odjíždí, takže je zde dost provoz (přes zákaz vjezdu!).

    Zatím jsem zjistil že tuto cestu spravuje MČ P15 (ne TSK). Podal jsem podnět přes zmente.to, nevím jestli a jak to funguje.

    Please sign in to vote.
  • propojení A5 a A25

    Created by xgolt01 // 1 thread

    A5 a A25 tvoří 97 % nejlepší trasy mezi Vysokou školou ekonomickou a jejími kolejemi na Jarově. Zde bydlící studenty bychom rádi motivovali k tomu, aby tudy pravidelně jezdili do školy, zbylá 3 procenta trasy - "transfer" z A25 na A5 však aktuálně znamená cca 100 metrů velmi prudké a klikaté lesní cestičky. Tento ošklivý a nebezpečný úsek bohužel zhoršuje atraktivitu trasy natolik, že dokud se "nezkulturní", bude nejspíš většina studentů i nadále jezdit autem či MHD.

    https://mapy.cz/s/pocahoheja

    Please sign in to vote.
  • U Studánky sever, Říčany, "neztratíš se"

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Při mé obhlídce v 22. 8. 2020 lze touto ulicí projet skrz v rámci průtahu cyklostezky "Do Prahy na kole" přes Říčany. Díky pikťákům to z kola vidíte a pochopíte. Abyste si byli 100 % jistí a aby bylo značení ještě srozumitelnější při příjezdu z jakékoliv strany, doporučuji pod značku Slepá pozemní komunikace doplnit dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola". To samé bude zřejmě potřeba i na jižním konci ulice.

    Rád bych sebral všechny podobné jednoduché úpravy dopravního značení v ORP Říčany a pak s panem místostarostou Říčan Davidem Michaličkou domluvil iniciování stanovení dopravního značení Odborem dopravy MÚ Říčany. Předem díky všem za pomoc.

    Please sign in to vote.
  • zbytecny zakazd vjezdu vsech vozidel

    Created by schunka // 0 threads

    Ve směru na Černý Most je značka B01 zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech), z pohledu cyklistiky nedává smysl, po této cestě jezdí značné množství cyklistů v obou směrech, navíc ze směru od Černého Mostu vede několik různých cest jak se na tuto napojit a jet po ní za zákazem.

    Věřím, že půvdní myšlenkou bylo použít značku B11 zákaz vjezdu všech motorových vozidel s případným dodatkem, kdo má výjimku. Ale všeobecný zákaz nedává smysl, obzvlášť v takovéto oblasti využívané zejména k rekreaci a tou je i cyklistika.

    Please sign in to vote.
  • Hrbolatý nerovný povrch

    Created by Michael Zábranský // 1 thread

    Na mapě by se měl tento úsek úsek změnit na nerovný povrch. Silné kořeny pod asfaltem už začínají být nebezpečné, nedoporučoval bych vyšší rychlost než 20 km/h.

    Please sign in to vote.
  • Vnislavova: hrboly v cyklopruhu

    Created by jbohac // 1 thread

    V cyklopruhu v ulici Vnislavova je na asfaltu velké množství boulí (výstupky cca kruhového půdorysu do průměru cca 15 cm a výšky cca 5 cm). Jsou špatně vidět a mohly by snadno způsobit pád cyklisty.

    Please sign in to vote.
  • Snížení nebezpečnosti nájezdu do podjezdu pod Heršpickou

    Created by Petr Doležal // 1 thread

    Nájezd do podjezdu pod ulicí Heršpickou je opakovaně místem, kde dochází ke střetům cyklistů, bruslařů i chodců, naposledy dokonce i tisk referoval o srážce cyklistů, která skončila jejich těžkým a středně těžkým zraněním.

    Nejnebezpečnějším místem podjezdu je strana blíže k Renneské třídě, kde se nájezd láme do zatáčky, která významně snižuje rozhled i manévrovací prostor.

    Domnívám se, že nebezpečnost tohoto místa je možné snížit relativně jednoduchými opatřeními:

    • Navrhuji část nájezdů a podjezd samotný rozdělit středovou čárou. Ta by mohla posloužit cyklistům (bruslařům apod.), aby se třeba i podvědomě přizpůsobili prostorovým poměrům a upravili rychlost a trajektorii tak, aby zůstali ve svém pruhu a tím snížili riziko kolize s protijedoucími.
    • Navrhuji umístit do oblouku zatáčky dopravní zrcadlo, které by umožnilo spatřit protijedoucího za ohybem zatáčky.

    Please sign in to vote.
  • Kolizní místo v Podolína A2. Obruba a značka v prostoru kde nemá co stát!

    Created by Pražský cyklista // 1 thread

    Sklopená obruba musí být dle mého v celé šíři vodorovného značení, což zde bohužel není a denně tak zbytečně vzniká nespočet reálných kolizí mezi chodci a cyklisty. Naprosto zbytečně, chtělo by se i zeptat, zda-li cíleně, neboť jistě to stálo velmi moc peněz a výsledkem má být nucená šikana? 

    Please sign in to vote.
  • Průjezd pravým pruhem na Čs. armády x Eliášova

    Created by Adam Dominec // 1 thread

    Ulice Čs. armády má v jednom směru samostatný pruh pro odbočení vpravo do Eliášovy. Při pokračování rovně je tedy předpisově nutné se držet v levém pruhu. Bývá zde ale provoz a jízda mezi dvěma pruhy vyžaduje silný žaludek.

    Bylo by fajn tady pro cyklisty legalizovat průjezd pravým pruhem (viz přiloženou fotomontáž). Podobný manévr, podle mého pozorování, stejnak většina lidí dělá. Při vhodném značení by chování cyklistů bylo srozumitelnější ostatním účastníkům dopravy a tedy i bezpečnější.

    Tento podnět je duplicitní k podnětu Československé armády: možnost jízdy rovně v pravém pruhu. Jeden z nich je možné smazat.

    Alternativní řešení by nabízel cyklopruh po celé délce ulice. Na to je samostatný podnět, který by ale vyžadoval větší zásah do fungování dopravy.

    Please sign in to vote.
  • Nekvalitní povrch

    Created by Honza // 1 thread

    Nejnověji vydlážděný úsek je nekvalitní se značným zvlněním, po dešti zůstávájí louže. Kvalita je v porovnání s okolní dlažbou nízká a myslím si, že takto by nové povrchy vypadat neměly. Já bych rozhodně na svém pozemku dlažbu reklamoval.

    Please sign in to vote.
  • Nelze opustit cyklostezku

    Created by Jenda // 0 threads

    Pokud byl cyklista nalákán na cyklostezku přes Nuselák a potřebuje dál pokračovat po magistrále, nemá se tam jak dostat. Stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů končí jen tak a nelze nikam pokračovat -- následuje zábradlí, parkovací místo s výstupem pro invalidy, a řada parkujících aut (to všechno již podél chodníku, takže tam stejně nemůže).

    Nejvhodnější by mi přišlo udělat otvor v zábradlí, v místě, kde je teď značka s koncem stezky.

    Please sign in to vote.
  • Redukce keřů na Elsnicově náměstí

    Created by Masout // 6 threads

    Celkově průjezd přes Elsnicovo náměstí je relativně nepřehledný a v některých chvílích navzajem protijedoucí cyklisté se do poslední chvíle nevidí.

    Způsobů jak tohle vyřešit by asi mohlo být víc, některý v podstatě bezplatná, či by možná bylo vhodné některá z nich zkombinovat...

    • sestříhání keřů
    • obnovení vodorovného značení
    • osazení zrdcadly
    • vyznačit jednosměrky pro cyklisty na náměstí.... 
    • etc.

    Please sign in to vote.
  • Výpadová

    Created by Pavel Hošek // 1 thread

    Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.

    Please sign in to vote.
  • Zkrácení cyklotrasy Roztyly – Chodov o 330 m

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Zavedením cykloobousměrky v ulici Kloboukova a legalizace kol v přehledném podchodu pod panelovým domem s pečovatelskou službou by si cyklisté na trase Roztyly – Chodov zkrátili cestu o 330 metrů, v opačném směru o 200 metrů. Ulice Kloboukova by se nejdřív musela nespíš označit jako zóna 30. Cesta by byla bezpečnější, protože kratší trasa sídlištěm = méně potenciálních střetů s auty.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace 5 km chodníků na Kamýk/Modřany

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci/částečně zcyklostezkování chodníků na jihu Prahy ve čtvrtích Kamýk až Modřany. Šlo by o legalizaci vždy na jedné strany přibližně čtyřproudé vozovky, což by umožnilo bezpečnou jízdu mimo hlavní dopravní prostor pro starší, děti či rodiny. Vybral jsem chodníky takové, které už jsou dost široké a nemuselo by docházet k rozšiřování. I povrchy jsou celkem vyhovující. Chodníkem podél ul. Durychova je už dokonce potenciálně vedena cyklotrasa A215.

    Pro realizaci by bylo potřeba vytvořit desítky sdružených přechodopřejezdů, udělat značení vodorovné i svislé. Někde možná dílčí stavební úpravy týkající se povrchu.

    Nevytvořilo by se nic extra nového, ale zlegalizovala by se bezpečná jízda mimo vozovku, na chodnících s minimem lidí. Lidé by zároveň postřehli, že existuje infrastruktura pro jejich kolo. Jde o trasy přímé, vhodné pro dojíždění do práce či do obchodu. Ti, co chtějí být rychlejší, by stále mohli do provozu. Určitě bych po realizaci těchto legalizací ani úplně nestopnul potenciální integraci do provozu pomocí např. cykloboxů/cyklopruhů – zdejší široké silnice by to umožnily.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top