Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first:

  • úprava pražské třídy a podjezdu

    Created by Michal Dvořák // 1 thread

    Podjezd pod železnicí a následná jízda po 4-proudé Pražské třídě je dost problematický. Údajně má být v budoucnu stavebně upraveno, ale zatím se nic neděje. Pokud by to bylo možné navrhuji alespoň infomativní značení na silnici - symboly cyklisty. Malá cena za úpravu a zvýšení infomovanosti řidiců. Spoustu cyklistů to řeší jízdou pochodníku, ale to není ideální ani podle pravidel.

    Please sign in to vote.
  • Cyklo stojany na Černokostelecké

    Created by A // 1 thread

    Dobrý den,
    velmi bych ocenil přidání cyklostojanů do vyznačeného sektoru kolem křižovatky Černokostelecká-Limuzská. Jde o velmi vytížení dopravní bod se zastávkami tří tramvají a asi šesti autobusů MHD, dvou stanic metra v dochůzkové vzdálenosti (Skalka, Depo Hostivař) a několika parků, přesto zde stojany chybí a řada lidí včetně mne je nucena "parkovat" jinde, či kola zamykat ke značkám a lampám.

    Please sign in to vote.
  • Neřešené křížení Vídeňské

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Alternativa trasy A21 je mezi ulicemi K Betáni a U Rakovky přerušena Vídeňskou ulicí. Nachází se zde sice přechod, není zde ale ani chodník, natož nějaká legalizovaná cesta pro cyklisty. Legálně se tudy dá jet po velmi frekventované Vídeňské, je vyžadováno odbočení vlevo. Navrhoval bych upravit přechod na sdružený přechod, kultivovat zdejší prostor a legalizovat chodníky tak, aby trasa neměla takovou slabinu.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka U Sportoviště

    Created by Saša_ // 1 thread

    Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.

    Please sign in to vote.
  • Špatný povrch A41 u Hamru

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A41 – spojnice Jižního Města se Záběhlicemi i centra města má slabý úsek mezi ulicí K Vodě a Hamerským rybníkem, kde je 180 metrů vedena po nezpevněném, hliněném povrchu. V dešti se cesta mění na bláto, po pokusu objet úsek po trávě hrozí uklouznutí. Toto místo je velmi frekventované jak chodci a cyklisty, zasloužilo by si kvalitní řešení v podobě alespoň 3 m široké asfaltové stezky – takové, které na úsek navazují po obou stranách.

    Obrázek: Mapy.cz

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Vídeňské pod Jižní spojkou

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci chodníku v úseku od cyklostezky, kde je vedena trasa A21 až po ulici V Podzámčí. Vznikla by tak bezpečná alternativa k velmi vytížené silnici, která je jen pro ty nejzkušenější cyklisty (silný provoz autobusů, aut a nákladních vozů i z přilehlé Jižní spojky). Vytvořila by se celkem trasa Krč – Budějovická, sloužila by i jako přivaděč na současné cykoostezky v Krči směrem na Kunratický les, Novodvorskou atd.

    Stačilo by udělat značení a dva přechodopřejezdy, možná nějaké řešení v zastávce Labuť, která je úzká.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Hornokrčská

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji udělat cykloobousměrku z ulice Hornokrčská v celém jejím jednosměrném úseku. Ulice je pro cyklisty nejklidnější a nejrychlejší variantou na trase Budějovická – Krč. Nabízí se objížďka ulicemi Budějovická a následně Rodvinovská, ta je ale o 200 metrů delší. Druhou variantou je ul. Budějovická, která má velmi špatný povrch a silný autobusový a automobilový provoz.

    Realizace by byla jednoduchá, je zde zavedena zóna 30, místa je dost, úsek je přehledný.

    Please sign in to vote.
  • sídliště Na Beránku - Modřanská rokle

    Created by Zbynek // 1 thread

    Cyklospojka Modřanská rokle – sídliště Na Beránku, by umožnila bezbariérové napojení sídliště s modřanskou roklí.  Sídliště Na Beránku oproti většině Modřan nemá přímé spojení MHD východním směrem (do Písnice a Libuše), autem se zajížďkou přes centrum Modřan nebo Cholupice.

    V současnosti je zde jen erodující velmi strmá pěšina s dřevěnou lávkou. Navrhovaná trasa nevyžaduje nové překonání Libušského potoka. Omezuje ztracený spád pro směr do Libuše a umožňuje přístup do rokle pro i pro kočárky, starší lidi a invalidy. Alternativou je jen 2,6 km cesta přes vjezd do Modřanské rokle z ulice Na Hupech.

    Please sign in to vote.
  • Bikesharing na Jižním Městě

    V Praze se rozšiřuje bikesharing, roste počet kol i společností, ale na periférie se zapomíná. Toto vlákno slouží k vyjádření názorů na toto téma, návrhům, kde by byly v případě stanicového systému ideální stanice, odkud kam byste si tato kola půjčovali, kolik byste byli ochotni platit, jak daleko od svého bydliště byste museli mít kolo, aby si ho půjčili a nešli spíše na bus atd., atd. Inspiracím se meze nekladou!

    Please sign in to vote.
  • Labutí, Zdiměřice, "neztratíš se"

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Na místě jsem nebyl. Dle mapa.prahounakole.cz a Mapy.cz je možné projet na kole na cyklostezku: https://mapy.cz/s/hekacanuro . Začátek ulice Labutí je dle: https://mapy.cz/s/belovuduko označen značkou Slepá pozemní komunikace. Pro srozumitelnost situace navrhuji doplnit dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola".

    Můžu touto formou někoho (místního) poprosit o ověření situace na místě? Ideálně znáte se se starostou/zastupitelem obce/nebo tím, kdo má zásluhy na rozvoji cyklostezek v obci? Ten, aby ideálně řekl, kde (a jaké všechny) chce jednoduché úpravy dopravního značení a předal je příslušnému silničnímu správnímu úřadu. Kdybyste s někým komunikovali, je také obcím vhodné poděkovat za cyklostezky a místní cyklotrasy ulicemi. Díky.

    Please sign in to vote.
  • Jesenice - Hodkovice chybějících 500 metrů v poli

    Created by Zbynek // 1 thread

    Trasa vhodná pro cyklostezku Jesenice - Hodkovice, bez ztracených spádů a zcela mimo silnice, využívala by stávající přemostění pražského okruhu. Celá trasa má tři úseky: 

    1) Jesenice - dálnice. Dnes pole, v územním plánu je uvažováno o dalším obchvatu Jesenice. V katastru vedeno jako orná půda s různými vlastníky.

    2) Stávající most přes Pražský okruh, vlastník ŘSD

    3) Stávající polní cesta, výhledově možno vyasfaltovat. Pozemek obce Hodkovice.

    Please sign in to vote.
  • Jelení, Říčany, "neztratíš se"

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Při mém místním šetření v lednu 2020 bylo touto ulicí možné projet na kole na novou cyklostezku podél Říčanského potoka "Do Prahy na kole". Začátek ulice Jelení myslím nebyl označen značkou Slepá pozemní komunikace. Pro srozumitelnost situace navrhuji ověřit a na začátek ulice umístit značku Slepá pozemní komunikace s dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola".

    Please sign in to vote.
  • Nesymetrické značení

    Created by Marek Simon // 1 thread

    Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).

    Please sign in to vote.
  • Zobousměrnění Na Bojišti pro cyklisty (nyní je dočasně obousměrná)

    Created by Vege // 1 thread

    V ulici probíhá nyní uprostřed výměna vodovodních potrubí. Obě části ulice jsou bez problému obousměrné pro veškerá vozidla, s původním rozložením parkování. 

    Proto je samozřejmé, aby po dokončení oprav byla ulice obousměrná, a to minimálně pro cyklisty. 

    Please sign in to vote.
  • Přehrazení A17 na Jenerálce

    Created by Smutny // 1 thread

    Majitel pozemku přehradil značenou cyklostezku A17 vedoucí podél potoka v ulici Pod Habrovkou v části za restaurací Jenerálka. Objížďka je relativně velmi krátká, cca 200 metru, a zajížďka je v řádu 50 metrů, ale kříží frekventovanou silnici se špatným rozhledem minimálně při cestě od Nebušic. Já to hodnotím jako velmi nebezpečný úsek.

    Cesta podél potoka je podle katastru nemovitostí opravdu v soukromých rukou, ale je zde věcné břemeno. Informace, co je obsahem věcného břemene, není dostupná zdarma.

    Oproti týden staré fotografii je dnes cesta přehrazena ještě valem, takže bránu prakticky nelze překonat.

    Podobná situace se rýsuje do budoucna ještě o cca 150 metrů dál, stále v ulici Pod Habrovkou, ale od podjezdu pod ulicí Horoměřická směrem k Nebušicím. Hned za podjezdem je již připravena brána a připevněna cedulka Soukromý pozemek. Brána byla nainstalována v průběhu léta, ale zatím je otevřená. V tomto případě jde o jiného vlastníka. Podle informací z doslechu se tento vlastník dohaduje o odprodeji cesty magistrátu, ale nemohou se dohodnout na ceně.

    Připojuji část komunikace s magistrátem přes portál Změňte to:

    Dobry den,
    rozumim tomu, ze situace neni jednoducha.

    1- Nekde v okoli potoku vede pozemek 4785/1, ktery patri magistratu.
    2- Zminena zavora je asi na pozemku 4614/1, kde je evidovane vecne bremeno uzivani. Domnivam se, ale nevim s jistotou, ze vecne bremeno se tyka uzivani prehrazene cesty verejnosti.
    3- Podel potoka vede znacena cyklostezka A17.
    4- Blizsi zamereni, komu patri ktery kousek vyasfaltovane cyklostezky je nad sily bezneho kolemjdouciho.
    5- Obdobny problem je s cestou na pozemku 4355/5, kde je zavora pripravena, v miste se uz vyskytla a pak zmizela cedulka o soukromem pozemku.

    Idealni reseni v kratkodobem horizontu je vymoci vykon vecneho bremene a v dlouhodobem horizontu odkoupit prislusnou minimalni cast pozemku tak, aby byl zachovan pruchod/prujezd cyklistu Sareckym udolim od Vltavy az do Nebusic.

    Jestli jsem dobre pochopil informace z druhe ruky, tak prinejmensim v pripade pozemku 4355/5 se o odkupu magistratem jedna.

    Cyklostezka a vecne bremeno snad do spravy magistratu patri. Mimochodem, jak najdu, ceho se vecne bremeno tyka?

    Mohu veci pomoci nejak jinak?

    S pozdravem,
    Vladimir Smutny

    On 21. 10. 2019 14:04, Zmeňte.TO wrote:

    Dobrý den, děkujeme za Váš podnět, jak změnit Prahu k lepšímu. Bohužel Vám však musíme sdělit, že Vámi podaný podnět se týká pozemku, který není ve správě hlavního města Prahy, jedná se o soukromý… (201907736/ASA82201907736)

    Dobrý 201907736/ASA82201907736 den,

    děkujeme za Váš podnět, jak změnit Prahu k lepšímu.

    Bohužel Vám však musíme sdělit, že Vámi podaný podnět se týká pozemku, který není ve správě hlavního města Prahy, jedná se o soukromý pozemek.
    Odpovědní jsou vlastníci, nebo správci objektu či pozemku, kteří pozemek spravují anebo mají v pronájmu.
    Magistrát hl. m. Prahy je v takovémto případě značně omezen a nemůže zjednání nápravy vlastníkovi pozemku nařídit.

    Je nám líto, že Vám nemůžeme zaslat příznivější odpověď.

    S pozdravem
    tým zmente.to

    Dobrý den,

    níže Vám tímto zasíláme vyjádření příslušného oddělení Magistrátu hl.m. Prahy,  Odbor hospodaření s majetkem:

    "Dobrý den,

    žádný z avizovaných pozemků 4614/1, ani 4355/5 neevidujeme ani nemáme tyto informace o odkupu.

    Prosíme, aby si stěžovatel zavolal na odbor Hospodaření s majetkem na oddělení využití a správy pozemků http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/odbory/index.html?departmentId=538   jestli budou takovou informací disponovat."

    S pozdravem

    Tým zmente.to

    Please sign in to vote.
  • Cykloopatření Švehlova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Švehlova je silnice s velkým množstvím IAD, nákladních aut. Na to, že jde o jedinou výškově a trasově rozumnou spojnicí mezi Hostivaří, Záběhlicemi a Strašnicemi, postrádá řešení cyklistické dopravy. Pomohlo by namalování cyklopruhů či ochranných pruhů, ale myslím, že tato spojka si zaslouží i něco stavebně odděleného – buď postranní cyklopásy nebo cyklostezka na jedné straně komunikace (přilehlé chodníky nejsou nějak extra vytížené. 

    V současnosti nemá silnice pro cyklodopravu kvůli své povaze řekl bych až „radiály" význam. Až bude ale postavena Vršovická drážní promenáda, která cyklistu bezpečně přivede od konce Švehlovy až téměř do centra města (za Botič), tato cesta bude nejrozumějším způsobem jak se na cyklostezku dostat ze Záběhlic, Hostivaře nebo Měcholup.

    Please sign in to vote.
  • Problémy s cyklostezkou ve Zbraslavi

    Created by Jenda // 1 thread

    Stezka pro chodce a cyklisty má několik problémů.

    1 a 2: směrem do kopce je značená jako dělená s provozem cyklistů vlevo, směrem dolu je značená jako smíšená, takže se cyklisté potkají proti sobě.

    3: na stezku ústí přechod a vstup ze sousedního chodníku bez patřičných značek, takže chodec, který po nich přijde, neví, že se nachází na stezce pro chodce a cyklisty

    4: stezka je přerušována mnoha přechody.

    Please sign in to vote.
  • Jednosměrky Kunratice (Volarská)

    Created by MS // 1 thread

    V rámci rekonstrukcí ulic v Kunraticích dochází často k zjednosměrnění provozu. Také Volarská v části mezi ulicemi Bořetínská a k Šeberáku je nově označena. Tato část ulice je často využívaná pro cyklo dopravu na fotbalové hřiště ale také jako spojnice mezi A213 a A 21 K Betáni. Jaké jsou podmínky umístění cyklo obousměrky? 

    Please sign in to vote.
  • chybějící napojení Milovic na cyklosíť

    Created by DANA // 2 threads

    Město Milovice nemá žádné vyhovující cyklotrasy do sousedních obcí. Ať už do Lysé nad Labem nebo do Benátek nad Jizerou. Lze jet pouze po frekventované silnici nebo se motat po pěšinách lesem. Snad je v jednání nějaká cyklostezka do Lysé, ale o tom se mluví už několik let.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace Seifertova-Italská

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V současné době je kvůli výstavbě budov Churchill rozkopána část chodníku podél Seifertovy (od konce stezky na Vítkov) až podél ulice Italská k odbočení k ulici U Rajské zahrady. Líbilo by se mi, kdyby došlo k legalizaci chodníku pro kola, což by umožnilo bezpečné napojení z žižkovské stezky a příjemné stoupání mimo provoz. Nešlo by to ještě nějak zkusit protlačit?

    Please sign in to vote.
  • Cyklopřejezd na A44

    Created by JiN // 1 thread

    V ulici K Lesíku / Slatiny jezdí auta rychle a cyklopřejezd by zvýšil bezpečnost. S dětmi je to někdy poměrně nepříjemné.

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Ke Kateřinkám

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V široké ulici Ke Kateřinkám navrhuji „namalování" cyklopruhu – minimálně směrem nahoru. Na ulici je spousta místa, šly by tam realizovat popřípadě ochranné cyklopruhy v obou směrech – jeden dolů (z kopce), druhý nahoru. Podélné parkování zde není, což zvyšuje bezpečnost. Jde o ideální cestu, jak se dostat skrz tuto část Jižního Města a integrační řešení by zvýšilo bezpečnost na této trase, která bývá ráno velmi ucpaná auty.

    Please sign in to vote.
  • Metro Písnice

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V budoucnu bude u dnešní Sapy nová stanice metra D, Písnice. Jelikož si myslím, že má okolí velký potenciál k rozvoji cyklistiky ve stylu B+R. Okolí je rovinné, zahlcené automobilovou dopravou a také docela hustě obydlené. Stanice by byla v desetiminutovém dosahu (3 km) jízdy na kole (bez stoupání) asi pro 3000 obyvatel Kunratic, 5000 obyvatel Libuše, 4000 obyvatel Písnice + potenciálně lidí z Cholupic, Vestce, Dolních Břežan. 

    Chtělo by to do návrhu zaimplementovat velké zastřešené stanice pro cyklisty, možná i nějaké zabezpečené kolárny. A hlavní snaha by měla být v budování bezpečných cyklistických navázání – nové cyklostezky, cyklopruhy, cykloobousměrky atd. v okolních obcích.

    Podobné je to asi se stanicí Depo Písnice.

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top