neprůjezdná DDM Bílá Hora U Boroviček
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
This section lists issues - problems on the street network and related matters.
Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.
You can create a new issue using the button on the right.
Listed issues, most recent first:
Created by Petr Sokola // 1 thread
neprůjezdné. odstavená motorová vozidla, nový typ zábrany (betonový).
Created by RK // 2 threads
červený křížek: neprůjezdný úsek
zelený křížek - tudy sice vede oficiální trasa, ale málkdo tudy jezdí
zelený čára - klidný ulice, hojně využívaná cyklisty (úsek ve Škrovádské ulici už tak klidný není, není ani moc bezpečný, je tam úzká frekventovaná ulice).
Created by Martinson // 1 thread
Špatně zvolená dlažba, nepříjemné i na horském kole
Created by Jenda // 1 thread
Krčská by se dala používat jako alternativa k rušné ulici Na Strži, zejména teď když je kvůli stavbě metra D Na Strži různě přerušována a omezována. Bohužel obsahuje krátké jednosměrné úseky, které tomuto brání:
- směrem z centra je nově zjednosměrněn kousíček u vyústění z „náměstíčka“ do Antala Staška
- směrem do centra je jednosměrný kousek u Pacovské. Zejména tohle mi přijde úplně zbytečné a naschvál (nejspíš se někdo snažil zabránit automobilovému tranzitu a omylem tam dal jednosměrku i pro cyklisty), ten úsek je velmi široký, dokonce širší než navazující obousměrná část a žádné jiné problémy tam nejsou.
Created by Zbyněk // 0 threads
Chybějící přechod pro chodce/přejezd pro cyklisty k terminálu
Created by Zbyněk // 0 threads
Nebezpečný podjezd pod silničním okruhem
Created by Zbyněk // 0 threads
Nebezpečný podjezd pod železničním mostem
Created by Dusík // 0 threads
Je nezbytně nutné dokončit cyklostezku Jana Černého od podjezdu až bytovým domům u letiště.
Created by Dusík // 0 threads
S ohledem na vzrustající intenzitu dopravy na ulici Jana Černého a stále nedokončené další etapy cyklostezky je třeba, ve výše zakreslených místech, pro bezpečnou cestu cyklistů zřídit sdružené přechody pro chodce a přejezdy pro cyklisty.
Created by Dusík // 0 threads
Na cyklostezce v ulici Akademika Bedrny je několik přerušení, kdy je dána přednost autům odbočujícím a křižujícím cyklostezku. Výrazně bezpečnější by bylo zřízení sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty. Navíc je s ohledem na nebezpečnou výšku obrubníků třeba jejich snížení, aby nebyli lidé nuceni dělat totéž sami pomocí majzlíků.
Pravý jízdní pruh směrem z centra v úseku od podjezdu až k zastávce Kukleny škola by mohl být pro větší bezpečí cyklistů vyhrazený pro bus, cyklisty a taxi.
Created by Dusík // 0 threads
V ulici vede páteřní cyklotrasa č. 14, přičmež je ulice úzka a auta zde jezdí rychle. Vzhledem k tomu, že se jedná místní komunikaci v zástavbě rodinných domů a plánovaná cyklostezka do Stěžer je kvůli Nové Zelené v nedohlednu, tak by bylo žádouscí vyznačit v ulici alespoň piktogramový koridor pro cyklisty a snížit rychlost.
Created by Jan Zídek // 0 threads
Návrh se týká signálního plánu semaforů na křížení ulice Zborovská s ulicí vedoucí k hlavnímu vchodu fakultní nemocnice.
Současný signální plán vypadá následovně: 1. Zelená pro auta jedoucí rovně po ulici Zborovská
2. Zelená pro auta najíždějící od nemocnice na ulici Zborovská a zároveň zelená na přechodu pro chodce přes ulici Zborovská. Auta musí čekat, až všichni chodci přejdou.
3. Zelená pro auta zahýbající z ulice Zborovská doleva k nemocnici.
V časovém úseku č. 2 musí dát auta odbočující od nemocnice na ulici Zborovskou dát přednost chodcům na přechodu, pokud by v tomto časovém intervalu svítila zelená pro chodce a zároveň zelená pro auta odbočující doleva k nemocnici, ubylo by kolizních situací a zvětšila by se průjezdnost křižovatky. Auta od nemocnice na Zborovskou by pak dostala signál volno v dalším časovém úsek, kdy mají chodci červenou.
Created by Charlie // 1 thread
Na silnici před sídlem (hlavním vchodem) Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje na adrese Hradecká 1690/2a, 50012 Hradec Králové - Nový Hradec Králové je poněkud nelogicky zakázaný obousměrný provoz před nedávno vybudovaným přejezdem pro cyklisty, který spojuje ulici Hradecká a ústí Třídy Edvarda Beneše. Řešením by bylo upravení místní situace tak, aby cyklisté mohli legálně projet k této spojnici a pokračovat dále po ulici Hradecká, tzn. posunout zákazovou značku o několik metrů dále. V nejhorším případě ubudou 2-3 parkovací místa, ale situace bude bezpečnější pro všechny účastníky silničního provozu. (Situaci má smysl řešit i vzhledem k úvažované výstavbě křižovatky Mileta, dopravní zatížení této části je značné.)
Created by masta // 0 threads
Zcela chybějící cykloinfrastruktura podél ulice Bří. Štefanů
Created by masta // 0 threads
Zcela chybí propojení pro cyklisty mezi Lipkami a Gočárovou třídou, především ve směru z jihu na sever.
Created by masta // 0 threads
Stav povrchu sdružené cyklostezky a chodníku podél ulice Brněnské je velmi špatný. Když už je stezka velice úzká, bylo by vhodné, aby alespoň povrch byl hoden západoevroského města 21. století.
Created by masta // 0 threads
Zcela chybějící inrastruktura pro cyklisty. V (bývalé) zeleni stojící vozidla brání pohybu pěších i ckylistů na jedné ze dvou spojnic Moravského předměstí a centra města.
Created by Neo Moucha // 1 thread
Uzavřený úsek, nutné použít cyklopruhy v provozu.
Created by @antonio_wheelman // 1 thread
Nevíte něco o cyklointegracích na Hornoměcholupské? Plánuje se tam něco? Celá ta ulice "zavání" stavem povrchu brzkou rekonstrukcí, šířkový profil by byl dostatečný na krásné cyklopruhy v celé délce od Kauflandu (u TKD, tam končí stávající cyklopruhy) až ke křížení se Švehlovou/Průmyslovou.
Created by Anna SP // 1 thread
Cyklotrasa A41 odbočuje z ulice Na Pankráci na chodník směrem k lávce - Nuselský most, avšak tato odbočka není na silnici (ulice Na Pankráci) značena a může být snadno přehlédnuta. (Cykloznačení pak na chodníku už je). Pokud cyklista nestihne včas na chodník najet, později již nemá šanci, neboť je chodník ohraničen zábradlím (já ho už dvakrát přelézala, abych se na A41 mohla ze silnice později napojit).
Created by Jarmii // 1 thread
Vyznačený úsek je rozbitá cesta - záplaty, díry, kamení.
Kdyby se tady mohl vytvořit alespoň jeden celistvý pruh.
HonzaG // 0 threads
Pozoruji narůstající množství jezdců na elektrických koloběžkách a cyklistů, kteří jezdí od Sletiště do Rozdělova a opačně ulicemi Strouhalova + Moskevská.
Pro zvýšení bezpečí jezdců navrhuji zobousměrnění obou ulic pro kola (po celé své délce). Zlegalizovala by se tak i současná praxe. Ve Strouhalově ulici by opatření mělo být realizovatelné bez problémů, v Moskevské by se pak s trochou snahy také mělo zvládnout.
Minimálně pro koloběžky je nezpevněná cyklostezka podél lesa nevhodná.
This map shows all issues, whether points, routes, or areas:
The most popular issues, based on the number of votes:
Důvodem je, že po zákazu segwayí přešly rogue firmy na elektrické koloběžky. Plošný rozsah uvažovaného zákazu není znám, mapka ukazuje možné maximum. O věci se má jednat na radě MČ v úterý 2.5.2017. Záměr zakázat jízdu na kole potvrdil na FB radní pro dopravu na Praze 1 Richard Bureš. EDIT 2.5.: Záměr byl schválen pro další kroky připravujeme elektronickou petici na webu Auto*matu a případně další akce. Kdo máte zájem, přihlaste se do skupiny Praha 1 a okolí. A rozhodně pište dál radním, ať to revokují.
Created by Vratislav // 5 threads
V parku Kampa byl umístěn "zákaz k vedení kola."
Created by Vratislav // 6 threads
Připravovaná podoba zřízení zón placeného stání zcela nelogicky současně ruší většinu cykloobousměrek v Karlíně. Jedná se o výsledek dlouhodobého iracionálního tlaku některých jedinců na TSK, kteří jsou proti cykloobousměrkám v Karlíně osobně zaujatí (až do té míry že neváhali vyfabrikovat a v odborném tisku publikovat údajné zhoršení bezpečnosti po zřízení cykloobousměrek. Následně se ukázalo, že jejich studie použila napřesná data). Nyní se "podařilo" začlenit zrušení cykloobousměrek do projektu zón placeného stání. Nebude-li to odvráceno na poslední chvíli, zadá samospráva stanovení v této ničivé podobě. Přitom kdyby samospráva chtěla, lze stanovit pouze zopoplatnění stávajících parkovacích stání bez zrušení cykloobousměrek.
Created by Vratislav // 3 threads
Značka se zákazem jízdy na kole má být údajně doplněna v následujících dnech "u příležitosti" pojmenování tunelu, kdy někoho zřejmě napadlo, že když se tam bude dělat stanovení, nebylo by od věci zakázat jízdu na kole tunelem, kterým už dvacet et vede dálková cyklotrasa č. 1, a který je jediným současně bezpečným a legálním spojením Prahy 3 a Prahy 8. O věci jsou informováni zodpovědní úředníci a politici z Prahy 3 a 8. Není-li vám zřízení tohoto zákazu lhostejné, hlasujte pro tento podnět, poslouží jako vyjádření veřejného zájmu na zachování průjezdnosti tunelu. Update 23.12.: Podle nejnovějších informací bylo stanovení pozastaveno.
Created by Vratislav // 2 threads
Úzký pojezdový proužek na náplavce je zdrojem konfliktů, protože se na něj (jako na jediný hladký pás) stahují cyklisté i chodci. Přitom je možné náplavku předláždit pro všechny přijatelnou verzí velkých dlažebních kostek (viz Kodaň: http://www.copenhagenize.com/2014/04/bicycle-friendly-cobblestones.html ). Předláždění náplavky v celé šířce by snížilo počet konfliktních situací a učinilo by náplavku přívětivější pro všechny.
V listopadu 2020 byl doplněn proužek hladké dlažby k Mánesu. Podnět ale i nadále platí.
Created by David // 4 threads
Cyklostezka A2 je vedena po chodníku. Cyklisté mají značkou přikázáno vést kolo. Pokud kolo vedete, zabíráte cca. o 0,5 m víc místa než když na něm jedete, což je na úzkém chodníku odděleném od silnice betonovým panelem trochu problém. Dva protijedoucí cyklisté se vyhnou snáze, než jedoucí cyklista s cyklistou vedoucím kolo, nebo dva cyklisté vedoucí kolo (s chodcem či běžcem samozřejmě obdobně). Proto by bylo účelné nahradit příkaz vést kolo jen omezením rychlosti a návodem k dbaní zvýšené opatrnosti, nebo upozorněním na nebezpečné místo. Cyklisté pochopili již dávno, že je bezpečnější a snažší tunelem po chodníku projíždět. Jediní kdo to nechápou jsou měští policisté, kterým v pochopení této skutečnosti brání zákon o přestupcích a jejich služební předpisy...
Created by Tomáš Kolařík // 2 threads
Chybějící propojení Vítkovské drážní cyklostezky na Balabenku. Umožní logické severní zakončení Vítkovské drážní cyklostezky a umožní její využí i pro obyvatele Prahy 8.
Cyklostezka může využít bez křížení s jinými komunikacemi polní cesty - náspu zrušené trati - pro uskutečnění cyklostezky bude ale nutné vybudovat most přes železniční koridor.
Toto spojení je uvedeno v Cyklogenerelu pro území městské části Praha 3.
Created by Vratislav // 1 thread
Od Dana Mourka: Jedním z mála dobrých uzů v Praze pro cyklisty byly průjezdné pěší zóny pro kola. Na Vyšehradě v ul. Pevnostní už to bohužel neplatí, přesto, že s komunikací se nic neudělalo a auta zásadně nedodržovala 20 km/h. Do jedné části (od Prahy 4) cyklisté smí, do druhé, která umožňovalal jednoduchý průjezd Vyšehradem z Pankráce na Výtoň už ne. Proč? Edit: Nejde o obnovu legálního průjezdu, předtím tam byl "klasický" zákaz vjezdu všech vozidel, ale historicky, takže evidentně promarněná příležitost.
Created by Petr Dlouhý // 1 thread
V rámci modernizace hostivařské železniční trati dojde ke zrušení trati přes Strašnice (více informací https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM). Na staré trati je plánována nová cyklostezka, která má velkou šanci na realizaci.
Tento podnět slouží ke shromáždění dosutpných informací, diskuzi o variantách řešení a zvýšení zájmu o tuto stezku a umožnění hlasování.
Created by Beyd // 2 threads
Provoz je zde minimální a ulice široká, při cestě od karláku vyhání cyklisty na smrdutou Sokolskou.
(edit): Akce se dlouhodobě připravuje, realizace závisí víceméně na postoji Prahy 2.
Signalizace na výjezdu u Mánesa funguje bídně: 1) Není zřetelné místo, kde videodetekce cyklisty zabírá, 2) cyklista nemá žádnou odezvu, že ho videodetekce zaznamenala, 3) čekací doba je více než minuta. Důsledkem je, že cyklisté tuto signalizaci využívají zcela minimálně, namísto toho volí signál na severním přechodu křižovatky nebo rovnou pokračují po chodníku Masarykova nábřeží, i když to není nezbytné pro odbočení vlevo na most Legií. Edit 2018: Díky výměně tlačítka je vyřešen problém č. 2., ostatní nedostatky ale zůstávají.
Created by Kytutr // 1 thread
Vhodné místo pro průjezd centra směrem na západ. Možnost řešení podobným způsobem jako v ulici Na Příkopě.
Na podzim 2020 bylo realizováno zobousměrnění ulice pro IAD.
Created by Martin Cizek // 2 threads
Zprůjezdnění Sokolovské ulice pro cyklisty mezi ulicemi K Olympiku a Kaizlovy sady. V současnosti nelze legálně projet (po chodníku nebo tramvajovém pásu).
Created by David // 1 thread
Na mostě je přikázáno vést kolo. Kdykoliv tak učiním, předjede mne i v protisměru mine dost jiných cyklistů. Na lávce jsou sice nepřehledné horizonty a vyšší pohyb chodců, ale "do kopce" tam nikdo stejně nejezdí "s větrem o závod" a lávka je široká. Pokud kolo tlačíte, prodlouží se doba překonání lávky v řádu minut:o(
Created by Martin Cizek // 1 thread
Důležitá trasa I. P. Pavlova - Karlovo náměstí přerušeno jednosměrkami v ulici Kateřinská (oba směry). Návrh v pasportu možných obousměrek KCD, z r. 2008.
Radní z Prahy 2 mě emailem informovali o realizaci lávky tento rok 2015 více viz email od p. Korkesky:
Dobrý den pane Vnoučku,
informuji Vás, že MČ Praha 2 zpracovává vlastní generel cyklodopravy na svém území. Tento materiál bude navazovat na plány MHMP a bude schválen radou MČ jako závazný. Současně Vás mohu potěšit, že lávka přes Bělehradskou ulici, která propojí ulici Wenzigovu a Záhřebskou se dostala do rozpočtu MHMP a tím i TSK pro tento rok. To je pro tuto chvíli vše.
Mějte se pěkně
Jan Korseska - radní
Created by Václav Řehák // 2 threads
V těsné blízkosti páteřní cyklotrasy A2 u protipovodňových vrat na Rokytce vzniká rezideční komplex Dock. Lze očekávat výrazný nárůst frekvence aut a zejména poptávku po parkování a s tím zhoršení průjezdu na cyklotrase. S výjimkou jednoho obrázku to z vizualizací vypadá, že s řešením zohledňujícím jízdu na kole se nepočítá. Myslím, že by bylo velmi vhodné vyznačit zónu 30 a fyzickou překážkou zabránit parkování aut u sjezdu z ulice na povodňová vrata.
Created by Petr Dlouhý // 3 threads
Ačkoliv to z plánů nového Trojského mostu vypadá, že cyklostezka, která by ho podjížděla nevznikne, zdá se, že pod mostem je na ní dost místa.
Cyklostezka, která by začínala v ulici Za Elektrárnou, pokračovala podél vody a podjela nový Trojský most částečně zaceluje nekompletní cyklotrasu A1. Vytváří také alternativu Trojské lávce pro cesty Stromovka-Kuchyňka.
S takovým propojením počítá i Generel cyklotras MHMP.
edit: Realizaci stezky zkomplikovalo v roce 2015 zřízení obslužné komunikace pro odvoz materiálu z rekonstrukce čistírny odpadních vod. Nepochopitelné, proč se to nerealizuje po vodě.
Created by Root // 3 threads
Ulice Dejvická představuje vhodnou spojnici mezi Vítězným náměstím a Hradčanskou pro méně zdatné cyklisty. Je dostatečně široká, takže jejímu zobousměrnění téměř nic nebrání.
Ohledně jejího zobousměrnění byla vypracována také zadávací karta KCD.
Křížení 4 pruhu s cyklostezkou EV9. Dlouhodobá negativní stanoviska RSD ČR ...,
Created by Petr Dlouhý // 2 threads
Páteřní cyklostezku A2 na Podolském nábřeží přerušuje celkem 5 přechodů (2x u čerpací stanice, 2x u vjezdu na Veslařský ostrov a 1x v prodloužení ulice Podolská). Na těchto přechodech by měl cyklista podle dopravních pravidel slézat z kola.
Edit: V prosinci 2018 byly téměř všechny přechody vyřešeny, zbývá jen ten signalizovaný u Podolské.
Created by Vratislav // 4 threads
V rámci úpravy křižovatky pro cyklisty vytvořen velmi problémový vjezd na cyklostezku ze Sekaninovy ulice. Viz
http://prahounakole.cz/2013/12/sekaninova-dobry-umysl-nebo-spatny-vtip
Created by David // 2 threads
Legalizace asi notoricky známých 60 metrů mezi ulicemi Vítězná a Říční, které denně využívá dost cyklistů ve směru i v protisměru. Ulice dostatečné šířky na to, aby se tu cyklista vyhnul i větším autům. Legalizace umožní cyklistům jedoucím od Náměstí Kinských využít dopravně klidnou Plaskou ulici a vyhnout se nepříjemné dlažbě a hustému provozu na světelné křižovatce na Újezdu a cyklistům jedoucím Vítěznou z centra směrem na Kampu zkrátí cestu o 310 metrů nejkratšího legálního objíždění této ulice (tedy o minutu když jim padne zelená na světelné křižovatce a o 4 minuty když jim zelená na světelné nepadne).
Created by Václav Kříž // 2 threads
Na stezce se tvoří koleje a následně louže. V závislosti na počasí mohou zůstat několik dní. Jet krokem aby se člověk nepocákal je nepříjemné. Stejně tak přinést si do bytu kolo, ze kterého kape špína. Problém se navíc kombinuje s tmou, na stezce není osvětlení, louže nejsou vidět. Kvůli tmě a loužím je stezka především na podzim a v zimě hůře použitelná. Toto vše jakoby uživatelům říkalo: „nepočítá se s tebou, Praha si neváží toho, že po ní jezdíš na kole.“
Created by Ondřej Zeman // 1 thread
Neznám plány Prahy na řešení této oblasti Holešovic, ale připadá mi užitečné zprůjezdnění severního okraje Holešovic podél řeky. Problematický úsek je dlouhý pouze 300 m (kolem areálu betonárky v blízkosti Holešovického nádraží). Celý zbytek trasy je (místy po nezpěvněných cestách) průjezdný již nyní, stačilo by doplnit značení. 1) V tomto úseku jakási použitelná cesta existuje: http://www.mapy.cz/s/9OL5 (panely, asfalt) 2) Tento úsek je nejvíce problematický: http://www.mapy.cz/s/9OLg Podél řeky nepoužívané přístaviště. Aktuálně je tudy možné s trochou odvahy projít pěšky po úzkém betonovém chodníčku s pacholíky. Musela by se vybudovat lávka, nebo něco podobného. Alternativní vedení je areálem betonárky kde momentálně skoro nic není tudy: http://www.mapy.cz/s/9OLo , nebo po její druhé straně tudy: http://www.mapy.cz/s/9OLr (po panelové cestě a s dostavěním pěšiny podél velmi málo používané železniční vlečky) 3) V tomto úseku cesta existuje. Povrch je neupravená udusaná cesta. Rybáři sem běžně jezdí osobními auty: http://www.mapy.cz/s/9OLF 4) Doplněním posledního úseku ulicemi Varhulíkové a Jankovcova http://www.mapy.cz/s/9OLM by na tuto trasu mohla být převedena cyklostezka A1.