Praha 15

This group doesn't have any public threads

• cyklopřejezd

Created by Tyouem Emjues // 1 thread

Chybějící cyklo přejezd znepříjemňuje překonání rušné ulice.Řidiči neochotně pouštějí i chodce na přechodu, takže by pomohl i semafor. Obě části cyklotrasy by se tak krásně propojily.

• Kolizní zelená

Created by NightRider // 1 thread

Nedávno zrekonstruovaná křižovatka má své mouchy.

Problém č. 1 (viz titulní foto): zelená pro levé odbočení ze severu na východ svítí současně se zelenou pro přímý průjezd od jihu na sever - kolizní kurs jak vyšitý. Teoreticky by odbočující vozidla měla dávat přednost projíždějícím, ale to by tam pak ten semafor vůbec nemusel být.
    Navrhuji předělat signalizaci tak, aby levé odbočení mělo svoji vlastní bezkolizní zelenou (jak to bylo před rekonstrukcí).

Problém č. 2: do odbočovacího pruhu pro pravé odbočení z jihu na východ přibyl cyklochlívek s povolenou jízdou doprava nebo rovně. Obvyklá situace: kolo chce rovně, ale má červenou. Auto za ním chce doprava a má zelenou, ale pruh mu blokuje stojící kolo. Vozidla zprava (z východu na jih) mají tou dobou zelenou, takže kolo nemůže popojet doprostřed křižovatky, kde má druhou stopčáru a úplně zbytečný cyklosemafor, který svítí shodně jako ten hlavní na vjezdu do křižovatky.
    Navrhuji buď přimalovat druhý cyklobox do přímého pruhu a zrušit jízdu rovně z odbočovacího (nejjednodušší), nebo upravit signalizaci tak, aby kola mohla bezpečně uhnout z odbočovacího pruhu a čekat někde, kde nepřekážejí (komplikované a vyžadovalo by to druhý cyklosemafor na vjezdu).

Odesláno na Eltodo, o průběhu budu informovat. Zatím si tu dávejte majzla. Kdo má zelenou, ten nikoho na kolizním kursu nečeká - obzvláště cyklisty, u kterých navíc bude celkem logicky předpokládat, že určitě jedou na červenou.

• Překážková dráha Továrny Hostivař

Created by NightRider // 0 threads

Zastávka Továrny Hostivař sousedí s parkovištěm obehnaným zábradlím (na obrázku červeně). Z areálu továren se na ni dá pěšky dostat čtyřmi nepříliš pohodlnými způsoby (modře): 1) oklikou přes parkoviště (absurdní), 2) škvírou skrz křoví (nedůstojné), 3) po silnici (nebezpečné kvůli častému výskytu kamionů) a 4) oklikou přes druhou stranu ulice (bez legálního přechodu). A nebo přelézt zábradlí.

Řešení: odstranit jeden segment zábradlí zhruba v místě naznačené zelené šipky.

Možné vedlejší účinky: žádné, průjezdu vozidel brání vysoký obrubník.

Asi to víc patří na Chodci sobě, ale i cyklista někdy může nechat kolo v práci a jet domů autobusem :-). A stejně to pak dostane na stůl ten samý úředník.

• Příliš strmé pod Hostivařskou přehradou

Created by Václav Kříž // 2 threads

Využívám trasu podél rio Botičo. Na příjezdu k Hostivařské přehradě je na pravém břehu místo, kde cyklostezka vedoucí přímo podél potoka, má relativně strmý sklon směrem do potoka. Mně to potíže nedělá, ale žena, když s ní jedu tudy do Prahy jen tak (ne do práce), popisuje stavy úzkosti, při nichž se bojí, že jí to může sklouznout až do vody. Obzvlášť při deštivém počasí krátce před naším výletem jí to klouže, ale hlavně, je nervózní. Myslím, že není jediná, a že se to netýká jen žen, ale i dítek a části mužské populace.
    Zdravím,
    Do mailu redakce@prahounakole.cz poslal L.H.Kroček

Please sign in to vote.
  • K Obecním Hájovnám "neztratíš se"

Created by Václav Kříž // 0 threads

Ulicí lze projet do sídliště směr Háje. Pokud k tomu ještě nedošlo přidat pod slepou dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola". To by zvýšilo jistotu lidí, že ulicí lze někam dojet.

• Škola s cyklistickým kroužkem

Created by Havran // 2 threads

ZŠ Hostivař se sice pyšní cyklistickým kroužkem, ale ani ve škole, ani před školou není možné kola/koloběžky parkovat. Paní ředitelka dokonce zakázala dětem jezdit do školy na koloběžkách z "hygienických" důvodů a ničení šatních skříněk.
    Radši tedy vozte děti autem... Pak se zas nějaká studie může zabývat tím, proč nám děti tloustnou a nesportují

Please sign in to vote.
  • Padovská "neztratíš se"

Created by Václav Kříž // 0 threads

Na tomto místě označena jako slepá. Ulicí jde projet na asfaltku podél lesoparku. Dokonce bez vysokých obrubníků. Navrhuji doplnit dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola". To by zvýšilo jistotu lidí, že ulicí lze někam dojet.