Olomouc

This group doesn't have any public threads

  • Cykolozóny, smíšené cyklopruhy a cyklochodníky pro Olomouc

    Created by Racek (Vladislav Raclavský) // 1 thread

    Ahoj všichni, před zítřejším opětovným projednáním analytické části "Plánu udržitelené městské mobility" (viz https://www.facebook.com/spokojenaolomouc/) jsem se VYPROVOKOVAL k následujícímu:

    Novela zákona dává možnost zřizovat cyklozóny (cykloulice), pruhy pro cyklisty mohou zužovat pruh pro automobily nad rámec dřívější normy, a na vybrané chodníky lze umožnit vjezd cyklistům.

    VYUŽIJEME TUHLE ŠANCI?

    Otevírá se možnost propojit stávající cyklostezky tam, kde to pořád z důvodů norem nebo jiných překážek nešlo, nebo to bylo drahé. Proto jsem dodělal svůj dřívější PRACOVNÍ návrh nových cyklozón, cyklopruhů a cyklochodníků pro Olomouc a zvu každého k diskusi o jednotlivých navržených řešeních. Komentovat je možné pod tímto textem, nebo v rámci projednávání Plánu udržitelné městské mobility, nebo mi poslat mail na rac@volny.cz.

    Návrh je možné stáhnout ve formátu PDF zde:

    https://drive.google.com/file/d/0B4B-mXamDcENbnBzNDdwckVESms/view?usp=sharing

    V Olomouci 7.6.2017

    Vladislav Raclavský, https://www.facebook.com/olkolari/

    P.S. Cykloulice = výrazně označená zóna pro cyklisty, kde není povinnost jezdit na kole při pravém okraji a auta musejí svoji rychlost a pohyb přizpůsobit cyklistům (podobně jako v pěší zóně chodcům).

    Cyklopruh smíšený - na ulici je málo místa pro samostatný pruh pro auta a pro cyklisty. Šmíšený cyklopruh ukrojí z pruhu pro auta, má čárkovanou hranici. Auta (hlavně osobní) se vejdou do zbylého pruhu a nutí je to jet pomaleji a ohleduplněji. Náklaďáky mohou jet pravým kolem v cyklopruhu (čára je přerušovaná), ale psychologicky je to taky nutí k ohleduplnosti.

    Cyklochodník - v kritickém místě může být jízda po chodníku jediným rozumným řešením, ale chodník není dost široký, aby se z něj dala udělat stezka pro cyklisty a chodce. Vyznačí se možnost vjezdu kol, cyklista nejen že nesmí ohrozit, ale ani omezit chodce - chová se podobně jako auto v pěší zóně, je host, ale může rozumným stylem ohleduplně projet.

    Jednotlivé návrhy řešení v mapě budu ještě doplňovat vysvětlením nebo upravovat podle diskuse, pokud tato změní můj názor. PROTO PROSÍM DISKUTUJTE A ŠIŘTE.

    Please sign in to vote.
  • zákaz vjezdu

    Created by Vrze // 1 thread

    Ve vyznačené oblasti, je zákaz vjezdu ve směru z ulice Rokycanova na Rooseveltova.
    Přitom z na ulici Rooseveltova začíná cyklostezka a vybízí, aby cyklista nejel po hlavní silnici, ale jel zadní částí, kde není provoz.
    Navrhuji v této ulici Jakoubka ze Stříbra povolit cyklistům průjezd v obou směrech.

    Please sign in to vote.
  • Kořeny stromů ničí stezku

    Created by Vrze // 1 thread

    Navrhuji prosekání kořenů stromů ve vyznačené oblasti cyklostezky.
    Kořeny stromů se rok od roku dostávají více pod stezku a ničí ji. Jelikož stezky v ČR nejsou nejlevnější a určitě nikdo nebude chtít financovat novou renovaci, dávám tento podnět.
    V této oblasti je spoustu dalších stromů, které jsou dál o cesty a nebudou ji ničit.

    Please sign in to vote.
  • Cyhbějící přejezd pro cyklisty u Bystrovan

    Created by Vlasta Olomouc // 1 thread

    Na cyklostezce z Olomouce do Bystrovan, před obcí Bystrovany překonávají cyklisté hlavní silnici. Na hlavní silnici je sice značka Pozor Cyklisti, ale na silnici chybí vodorovné značení přejezdu pro cyklisty. Toto značení by velice pomohlo zvýšit bezpečnost, protože by upozornilo řidiče vozidel, kde přesně může cyklista vyjet. Tato stezka je velice frekventovaná a často vidím přejíšdět cyklisty s auty v zádech jako na přiložené fotce.

    Please sign in to vote.
  • 1. maje

    Created by Jaroslav Kratochvil // 1 thread

    Nevite nekdo jaky je plan povrchu tady te rekonstrukce? Doufam, ze se nevrati kocici hlavy.

    Please sign in to vote.
  • Nesmyslná cyklostezka

    Created by Pinokio // 3 threads

    Naprosto nesmyslná cyklostezka od křižovatky u Zenitu po křižovatku u Billy.
    Jezdím od parku a u Billy odbočuji na Zikovu - řidiči se často čertí, že jedu po silnici, ale použít cyklostezku je pro mě utrpení a velké zdržení při cestě domů. Při cestě opačným směrem cyklostezku využít nelze vůbec - není jak na ni najet.
    Popis situace (při směru od Zenitu k Bille): Najet na stezku mohu u Lidlu - budiš, ale za křižovatkou u Zenitu už mě čekají jen nástrahy a nebezpečí:
    - na cyklostezce je spoustu chodců a kočárků,
    - u zastávky "Povel škola" na cyklostezce stojí spoustu lidí čekající na autobus,
    - dále stezka kříží 2 ulice, které z hlavní vedou doprava - na těchto připojovacích ulicích na přejezdu pro cyklisty skoro vždy stojí auta, nebo jim musím dávat přednost (tzn. zastavit!),
    - a u Billy nemám jak oficiálně sjet ze stezky - musím přes chodník, či trávu, abych odbočil doleva na Zikovu (opět musím zastavovat a dávat přednost autům abych najel na cestu) nebo sjet na ulici Otakara JEremiáše a přejet křižovatku křížením hlavní cesty - tzn. čekat tak 2 min. než se to povede !!!
    - - čili z poklidné a rychlé cesty po silnici se mi stává horor na cyklostezce !!! žádné vyjmenované překážky mi na silnici nehrozí, navíc auto přijíždějící zprava ze zmíněných ulic mi musí dát přednost - ne já jemu, jako když jedu po stezce !!! Jezdím rychle (25 - 35 km/h) a proto v tomto úseku je pro mě stezka naprosto nepřijatelná a donutila by mě paradoxně přesedlat z kola do auta ! :( Navrhoval bych rozšířit silnici a stezku udělat po její pravé krajnici a by zůstali i cyklistům výhody hlavní cesty !!!
    Na přiloženém obrázku je žlutě vyznačena krkolomná cesta po stezce a každé přerušení žluté čáry znamená zastavení a dávání někomu přednost ! - červená je bez přerušení !

    Please sign in to vote.
  • Křižovatka Chvalkovická - Kubatova

    Created by Jura_v_T // 0 threads

    Křížení ulice Chvalkovická (výpadovka na Šternberk) s cyklostezkou je nebezpečné kvůli značnému provozu, a obzvláště pokud se jede z ulice Kubátova směrem na Černovýr (po NS Černovírské slatiniště) protože po pravé straně je mírná zatáčka do které není vidět kvůli zástavbě, a né všichni řidiči dodržují max. povolenou rychlost.
    Ideálním řešením by byl ostrůvek uprostřed, který by donutil vozidla od Šternberka zpomalit a především chodcům (či bruslařům- NS je k bruslení značně využívána) a cyklistům překonat tuto frekventovanou výpadovku po částech, né jak doteď, čekat až budou oba směry volné a pak doufat že ze zatáčky nevyletí nějaký blázen.

    Please sign in to vote.
  • Zkratka Přáslavská, Olomouc

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Vytváření zkratek pro kola tam, kde byly ulice v minulosti zahrazeny pro auta může být mnohde efektivní způsob pro usnadnění pohybu na kole. Na kole lze pak část cesty vykonat ulicí, kde téměř žádná auta nejezdí.

    Zkratka by mohla vypadat podobně jako ta z Litovelské do Žilinské, ideálně bez jakýchkoliv byť malých obrubníčků. Zároveň pod značku slepé na začátku ulice přidat dodatkovou E 12 mimo: symbol kola.
    Prosím o informaci, jak podnět dopadl či jak se vyvíjí. Díky.

    Please sign in to vote.
  • Oprava značení, Křižíkova a Kavaleristů, Olomouc

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Všechno je vidět na fotce ze srpna:

    - Na vjezdu do Křižíkovy pod značkou B2 Zákaz vjezdu chyběla dodatková tabulka E 12b Vjezd cyklistů v protisměru povolen. Z druhé strany Křižíkovy značení je.
    - Pod C02c Přikázaný směr jízdy patří spíš na dodatkové tabulce šipka vpravo i vlevo se symbolem kola
    - pod slepou vyfocenou zezadu bych dal dodatkovou E 12 mimo: symbol kola, protože tudy lze projet, a kdo tudy jede poprvé to nemusí vědět.

    Když to lze, preferovat obrázkové verze před textovými.
    Prosím o informaci, jak podnět dopadl či jak se vyvíjí.

    Please sign in to vote.
Spinner Please wait…
Back to top