Praha 4 a jihovýchod

Praha 4 a jihovýchod města až po hranice. Hlavní sféra zájmu je P4, potažmo podolská stezka.

  • Legalizace chodníku Na Strži

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Podél čtyřproudé komunikace Na Strži do prudkého kopce vede chodník, který lze směrem nahoru legalizovat pro jízdu cyklistů. Vytvoří se tak bezpečná spojka od cyklostezky A22 až směrem k Budějovické. Vyjíždět zde v jízdním pruhu je velmi nepříjemné.

    Please sign in to vote.
  • Zobousměrnění ul. Na Hřebenech

    Created by Denis // 2 threads

    Zobousměrnění ulice Pod Děkankou směr Na Hřebenech za místo opravdu vždy prázdného parkovacího pruhu. Toto pomůže dostupnosti výjezdu z koleji směr např. Pankrác. Navíc z důvodu šiřkového uspořadaní a nizkých intenzit jednosměrka cyklisty je ignorována.

    Please sign in to vote.
  • Cyklostezka – údolí pod Spořilovem

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Tento úsek cyklostezky by navázal na v roce 2015 zbudovanou cyklostezku směr Trojmezí. Cesta je sice přístupná již dnes, ale má prašný/rozmáčený 135 metrů nezpevněný úsek, který by bylo potřeba vyasfaltovat. U zbytku navrhovaného úseku jde o zpevněné cesty, kde by stačily pouze drobné úpravy (rozšíření, sklopení obrubníků,...).

    V celém úseku jde o majetek hl.m. Prahy, pouze několik metrů již dnes existující pěšiny/cesty vlastní podíl vlastníků v čele s firmou Ekoenergdevelopment.

    Nový úsek by přinesl nový bezpečný koridor pro cyklistickou i pěší dopravu/rekreaci. Dal by se využít jako alternativa k části ul. Choceradské (Spořilov) (A222), nebo při jízdě směr Chodov, kde by cyklista musel využít na konci stezky schody, na kterých jsou už dnes nainstalované kolejnice.

    Částečnou alternativou k této stezce by mohla být legalizace chodníku a vytvoření přejezdů podél Choceradské.

    Please sign in to vote.
  • Nebezpecne krizeni na vyjezdu z parkoviste

    Created by Radek Pilar // 1 thread

    Pri vyjezdu z parkoviste u zlutych lazni neni pres poutac (a mozna dale plot) videt na cyklostezku vpravo. Ridic sice musi dat prednost, ale prakticky to nejde provest, protoze ve chvili, kdy uz ma ridic vyhled na cyklostezku vpravo tak do ni castecne predkem auta zasahuje.

    Pozn.: fotografie je ze street view a focena pri vjezdu na parkoviste, ve skutecnosti je situace jeste horsi.

    Please sign in to vote.
  • Obrubník na přejezdu pro cyklisty na A22

    Created by Michal Janata // 0 threads

    Na konci roku 2020 proběhla rekonstrukce křižovatky před Krčským nádražím (A22).

    Trochu mě překvapilo, že uprostřed přejezdu pro cyklisty se objevil ostrůvek se zvýšeným obrubníkem.

    Marně si lámu hlavu, jestli je to záměr, nebo jen špatná realizace.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Ohradní (západ)

    Created by MartinŠ // 0 threads

    I západní část Ohradní potřebuje cykloobousměrku. V části vede plánovaná cyklotrasa (X421), zároveň jde o lokální špunt, který cyklistům neumožňuje bezpečné stoupání na přilehlé sídliště mimo provoz. Zobousměrnění pro cyklodopravu by bylo směrem do kopce, cyklista by tak nebyl ohrožen auty co parkují (jelikož by si jich brzy všiml) a zároveň by měl jen minimální rychlost.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace/cyklostezka U Plynárny

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Bylo by dobré legalizovat/zcyklostezkovat tento úsek chodníku, po kterém vede návrh cyklotrasy A32. Vytvořilo by se tak legální řešení trasy, kde by cyklista na vzdálenost 1,4 km nemusel do vozovky (od Bauhausu až sem).

    Chodník je málo frekventovaný, oproti trasování na vozovce řádově bezpečnější.

    Please sign in to vote.
  • Cyklostezka Opatovská – legalizace, zřízení přejezdů apod.

    Created by muhl // 2 threads

    V koridoru ulice Opatovská by mohla vzniknout atraktivní cyklostezka, jež by mnohým posloužila jako bezpečná a komfortní alternativa k průjezdu ul. Opatovská v HDP, kde člověk jedoucí na kole sdílí prostor se silným provozem IAD a MHD. Navrhovaná cyklostezka by dle mého návrhu využívala stávajících chodníků a cest, často málo využívaných, v blízkosti Opatovské, čímž by se výrazně snížily náklady na realizaci takového řešení.

    Cyklostezka by začínala poblíž křižovatky Opatovská x Chilská, kde by plynule navazovala na cyklotrasy vedoucí ke stanici metra Opatov a do Kateřinek, případně na plánovanou cyklostezku do MČ Šeberov atd. Z tohoto bodu by stezka pokračovala v dopravním režimu C9 – smíšené stezky pro chodce a cyklisty až po křižovatku Opatovská x Křejpského. V mnou navrženém nejpřímějším trasování by bylo potřeba na tomto křížení zřídit sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty; taktéž by bylo nutné vyasfaltovat cestičku k tomuto křížení ze západní strany. Ze strany východní, kde se nachází autobusová zastávka Ke Kateřinkám, navrhuji k ohledu na cestující MHD vyasfaltovat krátký úsek stezky pro cyklisty za přístřeškem zastávky; prostor tam na to ostatně je.

    Od zmíněné autobusové zastávky by cyklostezka pokračovala po existující cestě k poliklinice Opatovská, která by se v ideálním případě vyasfaltovala, jelikož současný povrch je nevyhovující – viz Google Street View či ortofoto, a od jízdy na kole by odrazoval. Křížení výjezdu a nájezdu k poliklinice Opatovská bych řešil zřízením dvou sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty (dále jako „přechodopřejezd“). Od polikliniky by cyklostezka pokračovala v režimu C9 po chodníku až k existujícímu přechodu u bus zastávky Metodějova. Zde bych vzhledem k velkému počtu chodců navrhoval realizaci přejezdu pro cyklisty přimknutému k přechodu pro chodce, což by vyžadovalo stavební úpravu. Stavební úprava by se dala s vůli zkoordinovat s plánovanou demolicí lávky procházející přímo nad tímto místem.

    Za jediný podstatnější problém mého řešení považuji vedení stezky v oblasti zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu), kde je možným rizikovým bodem prostor mezi sloupkem zastávky a starým přístřeškem + panely "na výlep reklamy". Problém by se dal do budoucna vyřešit nahrazením a přesunutím dotčeného přístřešku MHD, nad rámec zrušením nadbytečné panelové stěny.

    Od „problémového místa“ stezka pokračuje v režimu C9 až po křížení s ulicí Bohúňova, kde by bylo nutno zřídit „přechodopřejezd“. Směrem na východ od ul. Bohúňova navrhuji trasování po existujících chodnících v režimu C9, zde se jedná o cca 400 m dlouhý nepřerušovaný úsek v jižním koridoru Opatovské, až po křížení s cyklotrasou A21 a ul. Novomeského, jež by stezka překonávala „přechodopřejezdem“.

    Pokračovaní vedení cyklostezky navrhuji po málo využívané cestě v jižním koridoru ul. Opatovská v délce cca 250 m. Tento čtvrtkilometrový úsek by byl přerušen křížením Bajkonurské formou „přechodopřejezdu“. Odsud by se krátce pokračovalo po cestě v režimu C9 za bus zastávkou Háje, aby se předešlo střetům s cestujícími. V místech schodiště u bus zastávky by se cyklostezka přimkla k cestě v délce cca 300 m končící křižovatkou Opatovská x Mendelova. Zde bych uvažoval zřízení dvou „přechodopřejezdů“, aby mohla stezka přejít do příznivějšího severního koridoru Opatovské, kde by byla cca 350 m nepřerušovaně vedena po existujícím chodníku, s výjimkou křížení Nešporovy, jež by bylo nutno změnit v „přechodopřejezd“. Cyklostezka v tomto úseku mj. kopíruje budoucí vedení cyklotrasy A22 dle cyklogenerelu hl. m. Prahy.

    Shrnutí, co by bylo potřeba:

    • legalizace cca 2,4 km chodníků a cest
    • vyznačení devíti sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty + jednoho přejezdu pro cyklisty přimknutého k přechodu pro chodce (Metodějova lávka) – z čehož jsou vyžadovány jen dvě stavební úpravy!
    • vyasfaltování nových cest v délce cca 80 m – viz výše zmíněné řešení zastávky Ke Kateřinkám a návaznosti
    • + optimálně vyasfaltovat cca 100 m nekvalitní cesty vedoucí od zastávky Ke Kateřinkám k poliklinice Opatovská
    • + optimálně přesunout a nahradit stávající přístřešek zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu)

    Please sign in to vote.
  • Hrbolatý nerovný povrch

    Created by Michael Zábranský // 2 threads

    Na mapě by se měl tento úsek úsek změnit na nerovný povrch. Silné kořeny pod asfaltem už začínají být nebezpečné, nedoporučoval bych vyšší rychlost než 20 km/h.

    Please sign in to vote.
Spinner Please wait…
Back to top