Praha 4 a jihovýchod
Praha 4 a jihovýchod města až po hranice. Hlavní sféra zájmu je P4, potažmo podolská stezka.
-
Změňte.to
-
-
-
Pozor další fáze rekonstrukce A2 v Podolí
Uzavřený úsek, nutné použít cyklopruhy v provozu.
-
Chybějící značení na odbočení cyklotrasy A41 (Praha 4 Nusle)
Cyklotrasa A41 odbočuje z ulice Na Pankráci na chodník směrem k lávce - Nuselský most, avšak tato odbočka není na silnici (ulice Na Pankráci) značena a může být snadno přehlédnuta. (Cykloznačení pak na chodníku už je). Pokud cyklista nestihne včas na chodník najet, později již nemá šanci, neboť je chodník ohraničen zábradlím (já ho už dvakrát přelézala, abych se na A41 mohla ze silnice později napojit).
-
Praha 4 - Nad Zátiším - část cyklostezky 214
Vyznačený úsek je rozbitá cesta - záplaty, díry, kamení.
Kdyby se tady mohl vytvořit alespoň jeden celistvý pruh.
-
Cyklotrasa P15 - špatné značení
Trasa P15 je značená pouze v některých úsecích. Do mapy jsem označil dva neznačené, ale celkově jich je špatně mnohem více. Nutné řádné doplnění značek po celé trase. Okruh se nachází v okolí Hostivaře. Nevím, kdo má tuto trasu na starosti. Na FB Městemnakole na mou zprávu nikdo nereagoval. O víkendu ještě prověřím jeden další úsek jestli je značený v oblasti Petrovic.
-
Posunout začátek silnice pro motorová vozidla
Značka Silnice pro motorová vozidla je umístěna hned na začátku nájezdu (ještě v zatáčce, kde stejně její výhody nikdo nevyužije). Bylo by super posunout ji až za odbočku k benzínce/McDonaldu, aby se na uvedené dalo třeba taky dojet na kole.
-
Průjezd zakázán
Dnes v 18:30 přenosná značka "Průjezd zakázán". IMHO je tam kvůli tomu, že o kus vedle probíhají stavební práce na silnici (podle cedulek zcela neprůjezdné) a nechtějí, aby to auta objížděla před obytnou čtvrt. Cyklistů se to ale netýká → měla by tam být dodatková tabulka "mimo jízdní kola".
-
Zabraný celý pruh
Kolem výkopu je imho zbytečně ohrazen celý pruh, i když by se jinak na kole dalo normálně projet. Takže se cyklista musí zařadit do kolony, i když by mohl dál jet pravým pruhem.
(nemyslím, že stojí za to takhle přechodný detail řešit jako konkrétní problém, spíš chci ukázat že by často stačilo na cyklisty trochu myslet, ale nevím moc co s tím)
-
Dva zpomalovací prahy u Cyklovny
U stánku Cyklovna jsou umístěny dva zpomalovací prahy za sebou. Kombinace dvou různě vysokých prahů takto blízko sebe je nebezpečná pro děti a nezkušené jezdce.
Pokud to mělo zpomalit rychlé jezdce, tak je to stejně nefunkční. Pro rychlé jezdce na mtb vůbec nefunguje, gravel bike mírně omezuje. Jedině na silničním kole už to nejde přeskočit.
Viděl jsem zde několikrát nepříjemné kolizní situace. Navrhuji zpomalovací prahy odstranit, nebo ponechat pouze nízký.Nechápu obecně používání automobilových zpomalovacích prahů na cyklostezkách. Rychlé jezdce neomezují, pomalé a nezkušené ohrožují.
-
Úprava čar - řazení v pruzích
Bylo by super (pro cyklistu - předjíždí mě s malým odstupem, i pro ostatní - nebudu jim překážet), kdybych mohl jet jak je naznačeno zelenou čarou (v připojovacím pruhu bývá většinou prázdno, takže to lze provést) a nemusel jsem tak jet celkem asi 200 metrů druhým pruhem. A ještě lepší by bylo udělat podobně i jižní část toho přípoje (abych se nemusel řadit s předstihem do druhého pruhu), ale to chci už asi moc :)
-
Nájezd z Barrandovského mostu na vyznačený pruh na Modřanské
Pod Barrandovským mostem vznikl cyklopruh na Modřanské směrem do centra, na který by se dalo velmi hezky najet přímo z cyklostezky na Barrandovském mostě, ovšem obrubník zůstal nesnížený. Najíždění na cyklopruh z nedalekého přechodu působí na řidiče aut spíš zmatečně.