Issues

This section lists issues - problems on the street network and related matters.

Issues always relate to some geographical location, whether very local or perhaps city-wide.

You can create a new issue using the button on the right.

Listed issues, most recent first:

  • Nelze opustit cyklostezku

    Created by Jenda // 0 threads

    Pokud byl cyklista nalákán na cyklostezku přes Nuselák a potřebuje dál pokračovat po magistrále, nemá se tam jak dostat. Stezka pro pěší s povoleným vjezdem cyklistů končí jen tak a nelze nikam pokračovat -- následuje zábradlí, parkovací místo s výstupem pro invalidy, a řada parkujících aut (to všechno již podél chodníku, takže tam stejně nemůže).

    Nejvhodnější by mi přišlo udělat otvor v zábradlí, v místě, kde je teď značka s koncem stezky.

    Please sign in to vote.
  • Redukce keřů na Elsnicově náměstí

    Created by Masout // 1 thread

    Celkově průjezd přes Elsnicovo náměstí je relativně nepřehledný a v některých chvílích navzajem protijedoucí cyklisté se do poslední chvíle nevidí.

    Způsobů jak tohle vyřešit by asi mohlo být víc, některý v podstatě bezplatná, či by možná bylo vhodné některá z nich zkombinovat...

    • sestříhání keřů
    • obnovení vodorovného značení
    • osazení zrdcadly
    • vyznačit jednosměrky pro cyklisty na náměstí.... 
    • etc.

    Please sign in to vote.
  • Výpadová

    Created by Pavel Hošek // 1 thread

    Nahradit jednosměrný cyklopruh a pojížděný chodník plnohodnotnou stezkou pomocí LEGO obrubníku a doasfaltování chodníku na místo vyznačeného cyklopruhu.

    Please sign in to vote.
  • Zkrácení cyklotrasy Roztyly – Chodov o 330 m

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Zavedením cykloobousměrky v ulici Kloboukova a legalizace kol v přehledném podchodu pod panelovým domem s pečovatelskou službou by si cyklisté na trase Roztyly – Chodov zkrátili cestu o 330 metrů, v opačném směru o 200 metrů. Ulice Kloboukova by se nejdřív musela nespíš označit jako zóna 30. Cesta by byla bezpečnější, protože kratší trasa sídlištěm = méně potenciálních střetů s auty.

    Please sign in to vote.
  • Legalizace 5 km chodníků na Kamýk/Modřany

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci/částečně zcyklostezkování chodníků na jihu Prahy ve čtvrtích Kamýk až Modřany. Šlo by o legalizaci vždy na jedné strany přibližně čtyřproudé vozovky, což by umožnilo bezpečnou jízdu mimo hlavní dopravní prostor pro starší, děti či rodiny. Vybral jsem chodníky takové, které už jsou dost široké a nemuselo by docházet k rozšiřování. I povrchy jsou celkem vyhovující. Chodníkem podél ul. Durychova je už dokonce potenciálně vedena cyklotrasa A215.

    Pro realizaci by bylo potřeba vytvořit desítky sdružených přechodopřejezdů, udělat značení vodorovné i svislé. Někde možná dílčí stavební úpravy týkající se povrchu.

    Nevytvořilo by se nic extra nového, ale zlegalizovala by se bezpečná jízda mimo vozovku, na chodnících s minimem lidí. Lidé by zároveň postřehli, že existuje infrastruktura pro jejich kolo. Jde o trasy přímé, vhodné pro dojíždění do práce či do obchodu. Ti, co chtějí být rychlejší, by stále mohli do provozu. Určitě bych po realizaci těchto legalizací ani úplně nestopnul potenciální integraci do provozu pomocí např. cykloboxů/cyklopruhů – zdejší široké silnice by to umožnily.

    Please sign in to vote.
  • Vodorovné značení v cykloobousměrkách v Karlíně

    Created by Anča // 1 thread

    Obnovit vodorovné značení - dříve byl na vozovce cyklopiktogram, aby řidiči vnímali, že cyklista může jet i proti nim. Svislé značení cyklobousměrky velmi často řidič nezaznamená.

    Prosím o obnovení cyklopiktogramu v alespoň v Křižíkově ulici, kde je největší provoz. Ideální by bylo vyznačení vyhrazeného nebo ochranného pruhu. Zvýší se tím bezpečnosti i komfort jízdy jak pro motoristy, tak především pro cyklisty a také chodce, kteří často při přecházení také o cykloobousměrce nevědí. 

    Please sign in to vote.
  • Stojan „ve stínu" Jungmannova

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji vznik cyklostojanu v přechodovém stínu na nově zrekonstruované Jugnmannově ulici na Praze 1. Místa tam je dost, jinde po městě už podobné věci vznikají – např. na Praze 7. V lokalitě cyklostání chybí. Stačilo by cca 6 míst.

    Please sign in to vote.
  • úprava pražské třídy a podjezdu

    Created by Michal Dvořák // 1 thread

    Podjezd pod železnicí a následná jízda po 4-proudé Pražské třídě je dost problematický. Údajně má být v budoucnu stavebně upraveno, ale zatím se nic neděje. Pokud by to bylo možné navrhuji alespoň infomativní značení na silnici - symboly cyklisty. Malá cena za úpravu a zvýšení infomovanosti řidiců. Spoustu cyklistů to řeší jízdou pochodníku, ale to není ideální ani podle pravidel.

    Please sign in to vote.
  • Cyklo stojany na Černokostelecké

    Created by A // 1 thread

    Dobrý den,
    velmi bych ocenil přidání cyklostojanů do vyznačeného sektoru kolem křižovatky Černokostelecká-Limuzská. Jde o velmi vytížení dopravní bod se zastávkami tří tramvají a asi šesti autobusů MHD, dvou stanic metra v dochůzkové vzdálenosti (Skalka, Depo Hostivař) a několika parků, přesto zde stojany chybí a řada lidí včetně mne je nucena "parkovat" jinde, či kola zamykat ke značkám a lampám.

    Please sign in to vote.
  • Neřešené křížení Vídeňské

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Alternativa trasy A21 je mezi ulicemi K Betáni a U Rakovky přerušena Vídeňskou ulicí. Nachází se zde sice přechod, není zde ale ani chodník, natož nějaká legalizovaná cesta pro cyklisty. Legálně se tudy dá jet po velmi frekventované Vídeňské, je vyžadováno odbočení vlevo. Navrhoval bych upravit přechod na sdružený přechod, kultivovat zdejší prostor a legalizovat chodníky tak, aby trasa neměla takovou slabinu.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka U Sportoviště

    Created by Saša_ // 1 thread

    Na konci roku 2019 nebo na začátku roku 2020 došlo ke zjednosměrnění ulice U Sportoviště ve Slivenci. Zjednosměrnění bylo provedeno tak, že se teď nedá celá ulice legálně projet ani jedním směrem (polovina jednosměrka k jihu, část jednosměrka k severu). Vzhledem k charakteru ulice (odhadovaný provoz maximálně desítky aut za den) by neměl být problém udělat cykloobousměrku. Dá se jet souběžnou ulicí K Holyni, ale tam je řádově větší provoz. Na fotce (google streetview) je původní stav z roku 2019.

    Please sign in to vote.
  • Špatný povrch A41 u Hamru

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Cyklotrasa A41 – spojnice Jižního Města se Záběhlicemi i centra města má slabý úsek mezi ulicí K Vodě a Hamerským rybníkem, kde je 180 metrů vedena po nezpevněném, hliněném povrchu. V dešti se cesta mění na bláto, po pokusu objet úsek po trávě hrozí uklouznutí. Toto místo je velmi frekventované jak chodci a cyklisty, zasloužilo by si kvalitní řešení v podobě alespoň 3 m široké asfaltové stezky – takové, které na úsek navazují po obou stranách.

    Obrázek: Mapy.cz

    Please sign in to vote.
  • Legalizace chodníku podél Vídeňské pod Jižní spojkou

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji legalizaci chodníku v úseku od cyklostezky, kde je vedena trasa A21 až po ulici V Podzámčí. Vznikla by tak bezpečná alternativa k velmi vytížené silnici, která je jen pro ty nejzkušenější cyklisty (silný provoz autobusů, aut a nákladních vozů i z přilehlé Jižní spojky). Vytvořila by se celkem trasa Krč – Budějovická, sloužila by i jako přivaděč na současné cykoostezky v Krči směrem na Kunratický les, Novodvorskou atd.

    Stačilo by udělat značení a dva přechodopřejezdy, možná nějaké řešení v zastávce Labuť, která je úzká.

    Please sign in to vote.
  • Cykloobousměrka Hornokrčská

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji udělat cykloobousměrku z ulice Hornokrčská v celém jejím jednosměrném úseku. Ulice je pro cyklisty nejklidnější a nejrychlejší variantou na trase Budějovická – Krč. Nabízí se objížďka ulicemi Budějovická a následně Rodvinovská, ta je ale o 200 metrů delší. Druhou variantou je ul. Budějovická, která má velmi špatný povrch a silný autobusový a automobilový provoz.

    Realizace by byla jednoduchá, je zde zavedena zóna 30, místa je dost, úsek je přehledný.

    Please sign in to vote.
  • sídliště Na Beránku - Modřanská rokle

    Created by Zbynek // 1 thread

    Cyklospojka Modřanská rokle – sídliště Na Beránku, by umožnila bezbariérové napojení sídliště s modřanskou roklí.  Sídliště Na Beránku oproti většině Modřan nemá přímé spojení MHD východním směrem (do Písnice a Libuše), autem se zajížďkou přes centrum Modřan nebo Cholupice.

    V současnosti je zde jen erodující velmi strmá pěšina s dřevěnou lávkou. Navrhovaná trasa nevyžaduje nové překonání Libušského potoka. Omezuje ztracený spád pro směr do Libuše a umožňuje přístup do rokle pro i pro kočárky, starší lidi a invalidy. Alternativou je jen 2,6 km cesta přes vjezd do Modřanské rokle z ulice Na Hupech.

    Please sign in to vote.
  • Bikesharing na Jižním Městě

    V Praze se rozšiřuje bikesharing, roste počet kol i společností, ale na periférie se zapomíná. Toto vlákno slouží k vyjádření názorů na toto téma, návrhům, kde by byly v případě stanicového systému ideální stanice, odkud kam byste si tato kola půjčovali, kolik byste byli ochotni platit, jak daleko od svého bydliště byste museli mít kolo, aby si ho půjčili a nešli spíše na bus atd., atd. Inspiracím se meze nekladou!

    Please sign in to vote.
  • Labutí, Zdiměřice, "neztratíš se"

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Na místě jsem nebyl. Dle mapa.prahounakole.cz a Mapy.cz je možné projet na kole na cyklostezku: https://mapy.cz/s/hekacanuro . Začátek ulice Labutí je dle: https://mapy.cz/s/belovuduko označen značkou Slepá pozemní komunikace. Pro srozumitelnost situace navrhuji doplnit dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola".

    Můžu touto formou někoho (místního) poprosit o ověření situace na místě? Ideálně znáte se se starostou/zastupitelem obce/nebo tím, kdo má zásluhy na rozvoji cyklostezek v obci? Ten, aby ideálně řekl, kde (a jaké všechny) chce jednoduché úpravy dopravního značení a předal je příslušnému silničnímu správnímu úřadu. Kdybyste s někým komunikovali, je také obcím vhodné poděkovat za cyklostezky a místní cyklotrasy ulicemi. Díky.

    Please sign in to vote.
  • Jesenice - Hodkovice chybějících 500 metrů v poli

    Created by Zbynek // 1 thread

    Trasa vhodná pro cyklostezku Jesenice - Hodkovice, bez ztracených spádů a zcela mimo silnice, využívala by stávající přemostění pražského okruhu. Celá trasa má tři úseky: 

    1) Jesenice - dálnice. Dnes pole, v územním plánu je uvažováno o dalším obchvatu Jesenice. V katastru vedeno jako orná půda s různými vlastníky.

    2) Stávající most přes Pražský okruh, vlastník ŘSD

    3) Stávající polní cesta, výhledově možno vyasfaltovat. Pozemek obce Hodkovice.

    Please sign in to vote.
  • Jelení, Říčany, "neztratíš se"

    Created by Václav Kříž // 0 threads

    Při mém místním šetření v lednu 2020 bylo touto ulicí možné projet na kole na novou cyklostezku podél Říčanského potoka "Do Prahy na kole". Začátek ulice Jelení myslím nebyl označen značkou Slepá pozemní komunikace. Pro srozumitelnost situace navrhuji ověřit a na začátek ulice umístit značku Slepá pozemní komunikace s dodatkovou tabulku "E13 mimo symbol kola".

    Please sign in to vote.
  • Nesymetrické značení

    Created by Marek Simon // 1 thread

    Nová cesta s poněkud nejasným účelem, se zákazem vjezdu mimo vozidel se souhlasem MČ, ovšem z jížního směru vjezd cyklistům povolen, ze severního nikoli (odvozeno z panoramatických fotografií).

    Please sign in to vote.
  • Zobousměrnění Na Bojišti pro cyklisty (nyní je dočasně obousměrná)

    Created by Vege // 1 thread

    V ulici probíhá nyní uprostřed výměna vodovodních potrubí. Obě části ulice jsou bez problému obousměrné pro veškerá vozidla, s původním rozložením parkování. 

    Proto je samozřejmé, aby po dokončení oprav byla ulice obousměrná, a to minimálně pro cyklisty. 

    Please sign in to vote.
  • Přehrazení A17 na Jenerálce

    Created by Smutny // 1 thread

    Majitel pozemku přehradil značenou cyklostezku A17 vedoucí podél potoka v ulici Pod Habrovkou v části za restaurací Jenerálka. Objížďka je relativně velmi krátká, cca 200 metru, a zajížďka je v řádu 50 metrů, ale kříží frekventovanou silnici se špatným rozhledem minimálně při cestě od Nebušic. Já to hodnotím jako velmi nebezpečný úsek.

    Cesta podél potoka je podle katastru nemovitostí opravdu v soukromých rukou, ale je zde věcné břemeno. Informace, co je obsahem věcného břemene, není dostupná zdarma.

    Oproti týden staré fotografii je dnes cesta přehrazena ještě valem, takže bránu prakticky nelze překonat.

    Podobná situace se rýsuje do budoucna ještě o cca 150 metrů dál, stále v ulici Pod Habrovkou, ale od podjezdu pod ulicí Horoměřická směrem k Nebušicím. Hned za podjezdem je již připravena brána a připevněna cedulka Soukromý pozemek. Brána byla nainstalována v průběhu léta, ale zatím je otevřená. V tomto případě jde o jiného vlastníka. Podle informací z doslechu se tento vlastník dohaduje o odprodeji cesty magistrátu, ale nemohou se dohodnout na ceně.

    Připojuji část komunikace s magistrátem přes portál Změňte to:

    Dobry den,
    rozumim tomu, ze situace neni jednoducha.

    1- Nekde v okoli potoku vede pozemek 4785/1, ktery patri magistratu.
    2- Zminena zavora je asi na pozemku 4614/1, kde je evidovane vecne bremeno uzivani. Domnivam se, ale nevim s jistotou, ze vecne bremeno se tyka uzivani prehrazene cesty verejnosti.
    3- Podel potoka vede znacena cyklostezka A17.
    4- Blizsi zamereni, komu patri ktery kousek vyasfaltovane cyklostezky je nad sily bezneho kolemjdouciho.
    5- Obdobny problem je s cestou na pozemku 4355/5, kde je zavora pripravena, v miste se uz vyskytla a pak zmizela cedulka o soukromem pozemku.

    Idealni reseni v kratkodobem horizontu je vymoci vykon vecneho bremene a v dlouhodobem horizontu odkoupit prislusnou minimalni cast pozemku tak, aby byl zachovan pruchod/prujezd cyklistu Sareckym udolim od Vltavy az do Nebusic.

    Jestli jsem dobre pochopil informace z druhe ruky, tak prinejmensim v pripade pozemku 4355/5 se o odkupu magistratem jedna.

    Cyklostezka a vecne bremeno snad do spravy magistratu patri. Mimochodem, jak najdu, ceho se vecne bremeno tyka?

    Mohu veci pomoci nejak jinak?

    S pozdravem,
    Vladimir Smutny

    On 21. 10. 2019 14:04, Zmeňte.TO wrote:

    Dobrý den, děkujeme za Váš podnět, jak změnit Prahu k lepšímu. Bohužel Vám však musíme sdělit, že Vámi podaný podnět se týká pozemku, který není ve správě hlavního města Prahy, jedná se o soukromý… (201907736/ASA82201907736)

    Dobrý 201907736/ASA82201907736 den,

    děkujeme za Váš podnět, jak změnit Prahu k lepšímu.

    Bohužel Vám však musíme sdělit, že Vámi podaný podnět se týká pozemku, který není ve správě hlavního města Prahy, jedná se o soukromý pozemek.
    Odpovědní jsou vlastníci, nebo správci objektu či pozemku, kteří pozemek spravují anebo mají v pronájmu.
    Magistrát hl. m. Prahy je v takovémto případě značně omezen a nemůže zjednání nápravy vlastníkovi pozemku nařídit.

    Je nám líto, že Vám nemůžeme zaslat příznivější odpověď.

    S pozdravem
    tým zmente.to

    Dobrý den,

    níže Vám tímto zasíláme vyjádření příslušného oddělení Magistrátu hl.m. Prahy,  Odbor hospodaření s majetkem:

    "Dobrý den,

    žádný z avizovaných pozemků 4614/1, ani 4355/5 neevidujeme ani nemáme tyto informace o odkupu.

    Prosíme, aby si stěžovatel zavolal na odbor Hospodaření s majetkem na oddělení využití a správy pozemků http://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/odbory/index.html?departmentId=538   jestli budou takovou informací disponovat."

    S pozdravem

    Tým zmente.to

    Please sign in to vote.

This map shows all issues, whether points, routes, or areas:

Spinner Please wait…
Back to top