Praha 11

Praha 11 a blízké okolí (návaznosti).
Stránka skupiny na blogu Cyklisté sobě: http://blog.cyklistesobe.cz/skupiny/praha-11/
Skupina založena v únoru 2015. Zájemci, hlaste se!

This group doesn't have any public threads

  • Cyklostezka Opatovská – legalizace, zřízení přejezdů apod.

    Created by muhl // 2 threads

    V koridoru ulice Opatovská by mohla vzniknout atraktivní cyklostezka, jež by mnohým posloužila jako bezpečná a komfortní alternativa k průjezdu ul. Opatovská v HDP, kde člověk jedoucí na kole sdílí prostor se silným provozem IAD a MHD. Navrhovaná cyklostezka by dle mého návrhu využívala stávajících chodníků a cest, často málo využívaných, v blízkosti Opatovské, čímž by se výrazně snížily náklady na realizaci takového řešení.

    Cyklostezka by začínala poblíž křižovatky Opatovská x Chilská, kde by plynule navazovala na cyklotrasy vedoucí ke stanici metra Opatov a do Kateřinek, případně na plánovanou cyklostezku do MČ Šeberov atd. Z tohoto bodu by stezka pokračovala v dopravním režimu C9 – smíšené stezky pro chodce a cyklisty až po křižovatku Opatovská x Křejpského. V mnou navrženém nejpřímějším trasování by bylo potřeba na tomto křížení zřídit sdružený přechod pro chodce a přejezd pro cyklisty; taktéž by bylo nutné vyasfaltovat cestičku k tomuto křížení ze západní strany. Ze strany východní, kde se nachází autobusová zastávka Ke Kateřinkám, navrhuji k ohledu na cestující MHD vyasfaltovat krátký úsek stezky pro cyklisty za přístřeškem zastávky; prostor tam na to ostatně je.

    Od zmíněné autobusové zastávky by cyklostezka pokračovala po existující cestě k poliklinice Opatovská, která by se v ideálním případě vyasfaltovala, jelikož současný povrch je nevyhovující – viz Google Street View či ortofoto, a od jízdy na kole by odrazoval. Křížení výjezdu a nájezdu k poliklinice Opatovská bych řešil zřízením dvou sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty (dále jako „přechodopřejezd“). Od polikliniky by cyklostezka pokračovala v režimu C9 po chodníku až k existujícímu přechodu u bus zastávky Metodějova. Zde bych vzhledem k velkému počtu chodců navrhoval realizaci přejezdu pro cyklisty přimknutému k přechodu pro chodce, což by vyžadovalo stavební úpravu. Stavební úprava by se dala s vůli zkoordinovat s plánovanou demolicí lávky procházející přímo nad tímto místem.

    Za jediný podstatnější problém mého řešení považuji vedení stezky v oblasti zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu), kde je možným rizikovým bodem prostor mezi sloupkem zastávky a starým přístřeškem + panely "na výlep reklamy". Problém by se dal do budoucna vyřešit nahrazením a přesunutím dotčeného přístřešku MHD, nad rámec zrušením nadbytečné panelové stěny.

    Od „problémového místa“ stezka pokračuje v režimu C9 až po křížení s ulicí Bohúňova, kde by bylo nutno zřídit „přechodopřejezd“. Směrem na východ od ul. Bohúňova navrhuji trasování po existujících chodnících v režimu C9, zde se jedná o cca 400 m dlouhý nepřerušovaný úsek v jižním koridoru Opatovské, až po křížení s cyklotrasou A21 a ul. Novomeského, jež by stezka překonávala „přechodopřejezdem“.

    Pokračovaní vedení cyklostezky navrhuji po málo využívané cestě v jižním koridoru ul. Opatovská v délce cca 250 m. Tento čtvrtkilometrový úsek by byl přerušen křížením Bajkonurské formou „přechodopřejezdu“. Odsud by se krátce pokračovalo po cestě v režimu C9 za bus zastávkou Háje, aby se předešlo střetům s cestujícími. V místech schodiště u bus zastávky by se cyklostezka přimkla k cestě v délce cca 300 m končící křižovatkou Opatovská x Mendelova. Zde bych uvažoval zřízení dvou „přechodopřejezdů“, aby mohla stezka přejít do příznivějšího severního koridoru Opatovské, kde by byla cca 350 m nepřerušovaně vedena po existujícím chodníku, s výjimkou křížení Nešporovy, jež by bylo nutno změnit v „přechodopřejezd“. Cyklostezka v tomto úseku mj. kopíruje budoucí vedení cyklotrasy A22 dle cyklogenerelu hl. m. Prahy.

    Shrnutí, co by bylo potřeba:

    • legalizace cca 2,4 km chodníků a cest
    • vyznačení devíti sdružených přechodů pro chodce a přejezdů pro cyklisty + jednoho přejezdu pro cyklisty přimknutého k přechodu pro chodce (Metodějova lávka) – z čehož jsou vyžadovány jen dvě stavební úpravy!
    • vyasfaltování nových cest v délce cca 80 m – viz výše zmíněné řešení zastávky Ke Kateřinkám a návaznosti
    • + optimálně vyasfaltovat cca 100 m nekvalitní cesty vedoucí od zastávky Ke Kateřinkám k poliklinice Opatovská
    • + optimálně přesunout a nahradit stávající přístřešek zastávky Metodějova (blíž Penny Marketu)

    Please sign in to vote.
  • Hrbolatý nerovný povrch

    Created by Michael Zábranský // 2 threads

    Na mapě by se měl tento úsek úsek změnit na nerovný povrch. Silné kořeny pod asfaltem už začínají být nebezpečné, nedoporučoval bych vyšší rychlost než 20 km/h.

    Please sign in to vote.
  • Zkrácení cyklotrasy Roztyly – Chodov o 330 m

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Zavedením cykloobousměrky v ulici Kloboukova a legalizace kol v přehledném podchodu pod panelovým domem s pečovatelskou službou by si cyklisté na trase Roztyly – Chodov zkrátili cestu o 330 metrů, v opačném směru o 200 metrů. Ulice Kloboukova by se nejdřív musela nespíš označit jako zóna 30. Cesta by byla bezpečnější, protože kratší trasa sídlištěm = méně potenciálních střetů s auty.

    Please sign in to vote.
  • Bikesharing na Jižním Městě

    V Praze se rozšiřuje bikesharing, roste počet kol i společností, ale na periférie se zapomíná. Toto vlákno slouží k vyjádření názorů na toto téma, návrhům, kde by byly v případě stanicového systému ideální stanice, odkud kam byste si tato kola půjčovali, kolik byste byli ochotni platit, jak daleko od svého bydliště byste museli mít kolo, aby si ho půjčili a nešli spíše na bus atd., atd. Inspiracím se meze nekladou!

    Please sign in to vote.
  • Cyklopruh Ke Kateřinkám

    Created by MartinŠ // 1 thread

    V široké ulici Ke Kateřinkám navrhuji „namalování" cyklopruhu – minimálně směrem nahoru. Na ulici je spousta místa, šly by tam realizovat popřípadě ochranné cyklopruhy v obou směrech – jeden dolů (z kopce), druhý nahoru. Podélné parkování zde není, což zvyšuje bezpečnost. Jde o ideální cestu, jak se dostat skrz tuto část Jižního Města a integrační řešení by zvýšilo bezpečnost na této trase, která bývá ráno velmi ucpaná auty.

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • Lepší retardéry na Roztylech (Kloknerova x U Pojišťovny)

    Created by MartinŠ // 0 threads

    Nedávno došlo k rekonstrukci křižovatky Kloknerova x U Pojišťovny, po které je bezbariérová a získala nový povrch. Byly obnoveny také dva kovové zpomalovací prahy. Navrhuji výměnu těchto příčných prahů za přívětivější kruhové, které jak cyklistovi umožní pohodlnější průjezd. Je škoda, že k tomu došlo na celkem důležité cyklotrase...

    Please sign in to vote.
  • A213 - usek Dolnomlynsky rybnik - temer nesjizdny

    Created by MS // 1 thread

    Vcera jsem jel po A213 podel Dolnomlynskeho rybnika. Je tam panelova cesta, jejiz stav se zhosrsuje a nekde panely nepasuji snad o vice jak 10cm. Za sera nebo v noci nebezpecne.

    Please sign in to vote.
  • Ochranný cyklopruh ul. U Kunratické lesa

    Created by MartinŠ // 1 thread

    Navrhuji zřízení ochranných cyklopruhů na části komunikace U Kunratické lesa. Komunikace je na jejich zřízení dostatečně široká (viz panorama mapy.cz). Tyto cyklopruhy by byly cyklisty hojně využívány, už v současnosti jich jezdí na této ulici dost. Zvýšilo by to bezpečnost pro lidi jedoucí ze na trase Chodov – Koleje Jižní Město / Jižní Město / Kunratice. 

    První úsek by začal od místa, kde se za ostrůvkem u příjezdu/výjezdu do OC Chodov ulice rozšřuje, pokračoval by kolem výjezdu z ul. Šustova, trval by až po křižování s trasou A215. To je délka asi 370 metrů, není tolik podstatná, protože kolem Kunratickým lesem vede asfaltka (ne tolik dopravně využitelná) a po straně také nově vybudovaný chodník, který by se dal jednoduše legalizovat (viz nedávný podnět na cyklistésobě.cz).

    Druhý (nejdůležitější úsek) je pro mě křižování s trasou A215 až ul. K Verneráku (směr Kunratice). Důležitý je, protože zde nemá cyklista alternativu ject po asfaltce přilehlým lesem (ta u křižování s A215 končí) a není zde možná ani legalizace podél ulice vedoucího úzkého chodníku. Jedinou alternativou k ulici U Kunratického lesa je využití stezky X411 vedoucí přes sídliště Chodov, která má ale spoustu vad (viz podnět nesmyslná stezka Hroncova). Tam se cyklistovi trasa výrazně prodlouží a zpomalí. Druhý úsek ochranných cyklopruhů by byl dlouhý cca 630 metrů, stezka přes sídliště více než 700 m, s mnohými prudkými zatáčkami, bržděními a stoupáními.

    Please sign in to vote.
Spinner Please wait…
Back to top